|
|||
|
|||
Sv: 100 dagar.
Två (2) dagar kvar .....
Seaside |
|
|||
|
|||
Trevlig resa önskar jag.
Skriv gärna och tala om hur det ser ut nere i hamn. Pia |
|
||||
|
||||
Det blir kokkari i morgon.
|
|
|||
|
|||
Ja, så får det bli. Landar 11.30, ca: 13.00 på Kalidon Panorama Hotell, lokal tid. Badar 14.30..........
Seaside |
|
|||
|
|||
Ha det allra bäst och om ni har tid och lust så gå till....kafeterian som jag kallar
"Jackomis" bar/kafé vid Platian till vänster för han minns mig sen 1981 -82 en vår -vinter - sommar. Jag har varit där flera gånger innan turisterna strömmade in men senast i mitten av 90 - talet. Han har en äldre bror Georges vill jag minnas. Jag var där med min grekiska vän/passion på den tiden Stamatis A. Vi fiskade bläckfisk. Se tråd 28/2 -14 på Kalimera /PG /Marja |
|
||||
|
||||
Efter dom 100 dagarna har vi varit fyra dagar på samos. I dag har vi åkt scoter upp till Mavratzei där intog vi en grekisk sallad mm hos Irini. Vädret är bara för underbart varmt. Då är det skönt att komma upp i begen. Vinden gör att det blir svalare. Från Mavratzei åkte vi upp till Pandrosos. Där tar vägen slut för oss. Ja det går att ta sig över profet Ilias berg ner till Vorliotes men men. Nu är vi tillbaka på Arethousa badat efter turen och nu lite siesta. //Kerstin o Janne.
|
|
||||
|
||||
Ja nu är det snart dags för Kalami igen.....
|
|
|