![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Sunny12!
Jag älskar också Egiali och trivs bättre där än i Katapola, fast Katapola har många fördelar med närhet till Agia Anna och Chora t ex. ![]() Ska bli spännande att höra var du kommer att bo etc… ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sunny: kan du gå in på någon av resebyråerna och fråga hur det står till med Express Skopelitis?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Återkommer lite senare, sitter och softar på min balkong, efter ett dopp i det "stora BLÅ".. ![]() ![]() Jag är ju van att bada på hösten i Grekland,då det är typ 25 grader i havet!!.. ![]() Sunny(direkt från Katapola) ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt , härligt att vädret vänt!! Fortsätt att njuta av sol och vandringar!
![]() ![]() Nu längtar jag också ner igen, 17 dagar kvar till Kreta ![]() ![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Så tråkigt att foten inte läkt ännu.. du som gillar att vandra!! Krya på dig! Kram |
|
|||
|
|||
![]()
12 maj
Tog en promenad över till Xilokeratidi byn på andra sidan sett från Katapola och sen vidare förbi den lilla kyrkogården och fram till MALTEZI BEACH, det fanns ett par till små stränder på vägen hit och sen en annan lite mer svårtillkomlig bakom ett berg, men jag badade här (helt för mig själv), svinkallt som sagt MEN glad över att ta några simtag... det var ett tag sedan nu... Så vackert här med det lilla kapellet! Blomsterprakt i gränderna på väg till stranden... Som jag skrev tidigare så käkade jag lunch på Tavernan Mythos, medans jag satt där så kom det in en färja och då var förstås "roomsare" på plats, lite diskret stog de där med sina skyltar, men tyvärr var det inte många själar som gick iland, så de fick gå hem igen utan några rum uthyrda!! Kul att sitta och titta och studera folklivet... ![]() Nu ska jag strax kila ut och höra på resebyrån senaste nytt om Express Skopelitis... återkommer senare.. Sunny ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen Sunny!
Åh, vad det är fint att följa dig! Bara att titta på bilden här ovan... suck. Så perfekt att du föll för Egiali, när det är där det finns så fina vandringar! Själv blev jag ju förälskad i Katapola. Och Langada. Skönt att värmen har kommit också. |
|
||||
|
||||
![]()
Ser att du har det fortsatt härligt. I Egiali och ett par byar ovanför har jag bara varit över dagen. Behagliga vandringar vad jag minns. Arne och Birgitta bodde högt med utsikt vid deras sista resa dit. Det boendet vill jag ha namnet på för jag känner några som gärna vill bo på ett litet berg där med utsikt. Eva
|
|
||||
|
||||
![]()
Eva, vi bodde på Galaxy. Fint ställe med en trädgård. Rekommenderas. Men inte alla rum har havsutsikt.
Inte så jobbig att gå till, då man kunde välja mellan trappor eller väg. Riitta har bott på hotellet strax nedanför, där hon hade fin havsutsikt. Det stället heter Filoxenia och ser fint ut. Birgitta (direkt från ett vackert Norrbyskär). |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
MEN kunde se där att det lönade sig att förhandla på plats!!.. ![]() Sunny(som är på språng och snart ska ut på lång vandring) ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har även jag njutit av dina fina bilder och berättelser. Tack!
/kassio, direkt från Nea Chora (hotell Danaos wi-fi fungerar utmärkt från solstolen också). |
|
||||
|
||||
![]()
Lång vandring....Profiti Ilias kanske?
![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Härliga bilder, förstår att du njuter.
Det är 10 år sedan jag var på Amorgos så det är bäl snart dax igen. // KR |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Potamos kanske? Där finns studios att hyra med fantastisk utsikt. Jag bodde på Pelagos som låg i Aegiali i själva byn men uppför backen ca 200-250 meter. Hyfsat pris, trevliga ägare och utsikt som heter duga ifall de väljer havsutsikt då vill säga. (Det gjorde inte jag ändå kunde jag se en del av havet från mitt rum.) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() TACK själv, Sunny, utan dig hade jag inte sett så mycket utan bil. Det gick ju ingen buss heller, så jag hade ju fastnat i Katapola! TUSEN TACK, Sunny!!! ![]() ![]() ![]() Jag hade en låååång hemresa, med några timmar att spendera på Naxos och Santorini (hamnen), men jag tyckte tiden ändå gick fort, just pga alla stopp. Båtresan Santorini-Heraklio var det grov sjö och några mådde inte tip-top, men jag klarade mig bra. Båten blev försenad, så jag hann inte med 8-bussen Till Rethymno och fick ta 9-bussen...seeegt i sista stoppet. Åkte från Amorgos kl 6 på morgonen och var hemma 22:30. Jag hoppas du får många underbara dagar på Amorgos, ska följa dig hela vägen! KRAM! Yanna |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen tack för Amorgos "live", en ö till som står på önskelistan. Blås inte bort för vi vill följa med dig vidare på din drömmars ö ....
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
TACK... ![]() |
![]() |
|
|