![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Et lite hjertesukk:
Om jeg eller en annen for eksempel sier at vi aldri ville bodd på AI, og begrunner det (f.eks. med at det uheldig for lokalsamfunnet, både i følge grekere og større undersøkelser), så er det straks noen som føler seg forulempet. Det er derfor det er litt vanskelig å ytre en mening her, fordi noen straks tror at vi sier noe slemt til dem fordi de velger AI, at vi er besserwisserere, elitistisk, ser ned på andre eller lignende. Men det er jo ikke slik, jeg kan bare uttrykke min personlige mening. Vi har alle en, om det meste i Hellas. Noen kan mer enn andre om enkelte tema, alle har vi våre spesialkunnskaper om ett eller flere ting/steder i Hellas, og det bør være ok å fortelle om dem, ha en mening om dem, være saklig uenig i en annens mening om dem, uten å sette merkelapper på hverandre. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Uansett tema er jeg helt enig med deg i at man ikke skal idiotforklare noen. Men å si (saklig, selvsagt) hva AI gjør med lokalsamfunnet, det må det også være rom for. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu citerar jag mig själv från gårdagens morgon.....det kanske inte är rumsrent, men diskussion blev det i alla fall! Alla har verkligen inte taggarna utåt och VARFÖR ska det vara "Tyst i klassen?" ![]() Lissi ps Jag håller med dig Kikh! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Noterar bara att så många inloggade som det är nu, har det inte varit på länge
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() En tanke har slagit mig; det vore intressant att få uppleva en kväll på en taverna i exempelvis Chania med alla i diskussionen inblandade. Jag tror att kvällen skulle bli full av smittande skratt och trevliga diskussioner. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Det tror jag också. När man skriver så blir det så mycket missförstånd
![]() Alltid lättare och förstå varandra om man har ögonkontakt ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag är definitivt på! En skitbra idé! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fast inte i Chania utan på Kalymnos
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vad vore forumet utan diskussioner och medlemmar med humor (som Netwolf)... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Sänder er varsin virtuell kram! /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Är i Chania 29maj-5 juni samt 18 sept-2 okt...Oavsett diskussionsämnen är det alltid kul att träffa trevliga människor! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ha ha..men vi ger oss väl inte??? Kom till Kalmar vetja! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I april - reser du med ett flygbolag som tar hund då (inte charter utan reguljärt)? Kan du tänka dig att flyga som eskort till en hund i så fall. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|