![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Lena PG och Nisse instämmer till fullo! Gott nytt år! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kalisperases alla greklandsvänner. Även här uppe i norr så är det nyår och jag är utsparkad från lasarettet inför detta nyår. Jag önskar alla mina vänner ett gott nytt år och hoppas att 2014 blir något bättre än 2013. Jag säger och skriver inte så mycket nu för tiden, men jag följer med A & B på deras resa. De lever ett liv som jag egentligen skulle levat om jag vore frisk. Det är spännande att få följa med på en resa i mina trakter och jag både känner smaker och lukter genom texterna. Vardagen är sig lik även om vi är i ett annat land (Kreta). Nu fick ni en betoning igen om ett annat land! Grekland är Grekland och Kreta är och förblir Kreta! I går kväll såg jag Alexis Zorba för jag vet inte i vilken ordning. Men jag fick en resa hem igen. Anthony Quinn är Alexis Zorba utan tvekan. Filmen är svartvit, men i mitt sinne så är den en färgfilm för att jag fyller i det svarta med färgerna från mitt minne. Jag själv är nog lite av Zorba i själen och har hans livsgnista. Hur skulle jag annars ha klarat mig genom åren. Nu stal jag lite utrymme från A & B men det struntar jag i för jag hade något att säga. Ytterligare ett stort tack till Janne som fortfarande orkar hålla på med oss som är frälsta på detta land. Jag skulle ha kunnat skriva i min egen hörna, men hade inte lust till det utan jag är med på resan Birgitta och jag hoppas du känner min närvaro! Ät inget jag inte tycker om! I övrigt så önskar jag er en god fortsättning och hoppas att vi kommer att träffas i framtiden. Jag ska ner till Umeå och fixa till en starroperation i vår och det skulle vara kul att träffas då om det går. En fika på stan eller något liknande i all dess enkelhet.
/Ulf |
|
||||
|
||||
![]()
Uffe. kul att du kunde "skrivas ut" från lassa idag! Jag vet vad man hoppas inför varje daglig "rond" att höra ordet utskrivning.
Och att du slipper påsen. ![]() Vi hälsar till dig här från Paleochora samt till alla andra Kalimeravänner och hoppas att ni alla får ett bra år. Och att Greklands vanliga befolkning får, och kan hoppas på en framtid igen. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att höra av dig, Zorba av Norrland, och att du kämpar på som du gör.
![]() Gott Nytt År till dig och alla andra fantastiska Kalimerianer! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hälsningar från oss i Bandhagen,,,Phia ,Tony och Cinto
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack Arne & Birgitta samt Paul & Lisbet som var med att firade Annas 100 vandring för 2013. (jag kom upp i drykt 60)
100 vandringar på ett år och den i dag nyårsafton blev en extra underbar vandring i t-tröja och kortbyxor. Efter vadringen som vi gjorde med vänner från Finland,Englad,Holland och så jag från Sverige drack vi en god Retsina samman med Arne & Birgitta. vi ses säker under kvällens firande igen Olle Dagens vandring gick från Krios stranden västerut från Paleochora. en underbar rundvandring med kaffe o tillbehör vid Agios Jannis kyrkan med underbar utsikt till Elafonises. Denna 2-3 timmars vandring kan jag rekomendera ALLA det är lättare att gå grusvägen fram o tillbaka för dom som vill. Senast redigerad av Fysimera den 2013-12-31 klockan 17:00. |
|
||||
|
||||
![]()
Ett riktigt gott slut och Gott nytt år på er! Ha en fortsatt trevlig Kretaresa! Kramiz!
/Kerstin ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Det låter som en riktigt trevlig utflykt ni var på i går, Birgitta och Arne!
Ett fint minne, tänker jag. Fortsätt att njuta av solen, ljuset, sköna temperaturer och trevliga människor. |
![]() |
|
|