Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-03-11, 18:04
Rodryn Rodryn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 1
Standard Frågor inför resan i sommar

Sitter och har lite funderingar inför resan till samos nu i sommar, speciellt när det kommer till reskassan.
Jag och sambon kommer att åka själva och vi kommer väl vilja åka på några utflykter medans vi är där dom två veckorna vi är där. Kommer väl även att hyra en bil nån eller några dagar för att kunna utforska ön på egen hand. Räknar med att kunna äta hemma nån dag fast till största delen äter vi väl kanske ut. Vi kommer att bo i byn votsalakia.

Så mina frågor är hur mycket man kan tänka sig att det kostar att äta ute? Finns det bra med automater att plocka ut pengar? Att hyra bil, va kan man tänka sig att det kostar? Så man vet hur man ska planera pengarna man ska ta med sig
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-03-12, 12:14
Petridis76 Petridis76 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 80
Standard Sv: Frågor inför resan i sommar

Det är egentligen väldig svårt att säga hur mycket man behöver per dag, allt beror på vad man gör, var man äter, hur många gånger per dag man äter ute. Säg att man äter frukost hemma och sen lunch och middag ute nånstans mellan 30-50 euro om dagen men det är helt beroende på var man äter, man kan ju äta gyros eller souvlaki i pitabröd och ta en öl till det, då hamnar man på under 10 euro för 2 personer den måltiden. Bilar fanns det sist jag hyrde från ca 35 euro per dag, jag hade dock satsat på fyrhjuling eller vespa om man inte har barn med sig. När jag och min fru åker iväg så budgeterar vi 100 euro om dagen, det blir alltid pengar över =)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-03-12, 12:35
Nuits avatar
Nuit Nuit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Hallsberg
Inlägg: 15
Standard Sv: Frågor inför resan i sommar

Jag var i Votsalakia förra året och äta ute va inte så billigt
så vi åt alltid frukost och lunch hemma i lägenheten..
Pizzan vi åt kosta typ som hemma ca 80 -85 kr
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-03-12, 12:50
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 756
Standard Sv: Frågor inför resan i sommar

Vi brukar räkna med följande:
Frukost ca 7 €. Oftast på rummet
Lunch ca 35-45 €
Middag ca 40 €

Till det tillkommer lite balkongvin, snacks etc. Strax över 100 €/dag. Då är vi två vuxna och ett barn.

/Netwolf
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-03-15, 15:15
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 379
Standard Sv: Frågor inför resan i sommar

Citat:
Ursprungligen postat av Petridis76 Visa inlägg
Det är egentligen väldig svårt att säga hur mycket man behöver per dag, allt beror på vad man gör, var man äter, hur många gånger per dag man äter ute. Säg att man äter frukost hemma och sen lunch och middag ute nånstans mellan 30-50 euro om dagen men det är helt beroende på var man äter, man kan ju äta gyros eller souvlaki i pitabröd och ta en öl till det, då hamnar man på under 10 euro för 2 personer den måltiden. Bilar fanns det sist jag hyrde från ca 35 euro per dag, jag hade dock satsat på fyrhjuling eller vespa om man inte har barn med sig. När jag och min fru åker iväg så budgeterar vi 100 euro om dagen, det blir alltid pengar över =)

Håller helt med Dig. Mellan 80 -100 per dag för 2 vuxna. Man kan komma undan med lite mindre om man förenklar lunchen. Tyvärr är greksallad alldeles för dyrt (till vad Du får).
Hyr Ni bil, kolla då om inte hyra för 3 dagar är billigare.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-03-17, 09:45
Britta52 Britta52 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 46
Standard Sv: Frågor inför resan i sommar

Jag har varit på Samos de 4 senaste åren. På min vecka gör jag av med ca 3000 SEK,alltså drygt 400 SEK utslaget på 7 dagar. Då ingår allt från lite att äta på Arlanda, några flaskor ouzo att ta hem mm. Äter frukost och ibland lunch på hotellrummet, hyr inte bil.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT