![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
OK, "arbetsmiljö" var kanske fel ordval. Men t.ex. långa arbetspass och stressandet att kränga så mycket ombordvaror som möjligt för att komma upp i löner åtminstone i närheten av miniminivåerna är ju inget som gör att arbetsförhållandena är direkt optimala. Men du vet säkert vart jag vill komma: Ryanair behandlar sin personal som skit och detta är en stor anledning till deras låga priser.
Å nu börjar vi komma vääldigt OT i den här tråden... |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi är många som tycker det är fel med dessa transporter och snart har alla flygbolag stoppat detta. Apor föds upp under grymma förhållanden eller fångas vilt i Asien och på Mauritius och sätts i små gallerburar. Eftersom att inget flygbolag i UK transporterar och färjorna och Eurotunnel inte tar transporterna så ställer SAS upp. Många transporter går till Huntingdon Science life - världens grymmaste laboratorium. Här testas ALLT ifrån bekämpningsmedel. Googla gärna på det om du klarar bilderna. Eller se filmer på Youtube. (Men om du ska titta lite på statisik när det gäller dödsolyckor - SAS vs Ryaniar. Där leder SAS stort så du kanske ska börja flyga med Ryanair.) |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Deia ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Från vilken hållplats i Grisslehamn avgår flygbuss till Arlanda eller Skavsta? Färjan anländer kl. 9.15, 14.30 och 19.30. Och avgår kl. 10.00, 15.00 och 20.00, 14. juni till 18. augusti. Övriga tider är morgonfärjan borta på tisdag, onsdag och torsdag likaså kvällsfärjan på måndag, tisdag och onsdag. Det tar 1.15 att köra till Arlanda så om färjan anländer kl. 9.15 kan man flyga iväg tidigast ca. 13 tiden. Annars måste man övernatta i Arlanda. Tyvär måste man göra de när SAS flyg avgår kl. 5.45, men då är man i Athen på förmiddag och hinner bra till flyg till Samos som avgår kl. 15. Det är inte så lätt att bo på en ö. Finns det flyg till Athen från Skavsta på lördagar så att den är framme före kl. 12? Det där med bagagevikt, vi är 3 veckor på resa, jag har tex. med 3 olika par löparskor (för olika underlag), vätskaryggsäck, spikmatta, t-skjortor för 3 veckor (1 per dag), hopfälbara gångstavar, löparkläder, vandringskor etc...
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag stiger upp före 6 på morgon, far ut på en löprunda (skyrunning eller carrera de montaña som det heter på spanska) med gångstavar med. Efter de går jag tillsammans med hustru till bageriet som är 2,5 km borta. Äter frukost på balkongen och ligger efter de en halvtumme på spikmattan. Sedan resten av dagen i solbedden på stranden. Så där 17 tiden kan jag ta en kort löprunda till (6-8 km) eller en stavgångträning tillsammans med hustru. Sedan kan man gå till Vathi cenrum och äta någonstans, ofta sallad och gyrospita (1-2 st) och en kall öl. Sedan är det dags att kanske sitta en stund på balkongen före man lägger sig så där 23 tiden senast att man orkar upp på morgonen. Dagsprogrammet skulle vara samma var vi än är. Vi är inte intresserade av "stenhögar" och liknande, på Samos har vi redan sett allt som vi vill. Så det blir "stugliv" för oss. Viktigaste orsak till att vi reser till Samos på sommarn är solen. På vintern söker vi sol på Gran Canaria, brukar vara 4-5 veckor där på vintern. Denna vintern bara 2½ veckor, pga. vi va i Australien över 3 veckor över jul och ny år. Det där med tvättmedel, jag börjar inte tvätta t-skjortor för hand och till "vår" lägenhet ingår inte tvättmaskin. Och efter semester brukar jag lämna de sämsta och äldsta t-skjortorna i ngn. sopis där. Släpar inte hem dem.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
undrar lite var diskussionen om bagageavgift hos charterbolagen tog vägen , kanske dags för nya trådar om flygolyckor , packning och transporter av försöksdjur...?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fast lite har det ju att göra med hur flygbolag sätter sina priser ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men nu undrar jag vilken temperatur det brukar vara när du går upp före sex samt vad 1-2 gyros kostar ![]() Sen förstår jag att du behöver flyga just med Sas utan bagageavgift eftersom det är 2,5 km till bageriet... ![]() ![]() ![]() Ha det så bra på Samos i sommar och trevlig flygtur! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hihi fast det är rätt underhållande
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst har det väl varit lite väl "dött" här den här våren...det brukar vara betydligt mer drag i lådan i någon tråd
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Själv sitter jag och räknar på hur många gyros jag kan köpa om jag slipper betala för bagaget och hur mänga kg övervikt jag måste pröjsa efter jag ätit dessa ...
![]() Sorry ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Gyros eller kilo - du får välja själv. Deia ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nää... nu tycker jag det fullständigt spårat ur... jag drar mig ur diskussionen... eller
![]() ![]() Simetra ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Som jag alltid har undrat allt det där...
![]() Men nu undrar jag vilken temperatur det brukar vara när du går upp före sex samt vad 1-2 gyros kostar ![]() Sen förstår jag att du behöver flyga just med Sas utan bagageavgift eftersom det är 2,5 km till bageriet... ![]() ![]() ![]() Ha det så bra på Samos i sommar och trevlig flygtur! ![]() Temperaturen är lagom till låg löprunda, så där 24-25 grader, pitagyros kostar 1,50 euro, grekisk sallad 5 euro, Mythos öl 0,5 ltr 2,50. Det gör 14,50 för 2 personers middag. Till bageriet som är 2,5 km borta far vi för att hustru också får lite motion på morgon före frukost samt köpa frukt och grönsaker till lunch. Vi ska njuta av stugsemester på Samos först 12 dagar och sedan hos en bekant som fick ärva ett hotel på Ikaria 5 dagar. Avslutar semester med 2 dagar i Glyfada/Athen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Citat:
Deia ![]() |
![]() |
|
|