Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-17, 19:11
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Aldrig att jag skulle betala extra för att få en sittplats, i värsta fall får jag väl stå upp hela resan då
Det vill ju Ryanair att man ska få! Men det kostar nog lite i så fall

Lissi
Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 20:39
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Stand up artist kan man skratta mkt åt .Varför inte ?
Gratis underhållning i planet
Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 14:34
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
..vi är allt några till som vet hur Du är
Eftersom jag nu vid nästa tidiga flygning inte kommer att våga fälla mitt säte så ska jag istället flitigt föra noteringar om vilka som fäller sitt säte. Jag ska se om de är väldigt hänsynslösa och bara fäller utan att fråga, eller om de kanske frågar bakomvarande före. Gratis nöjen på ett SAS-plan är det ju inte ofta man har!..och jag har inte betalt extra vare sig om sätet går att fälla eller ej!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 11:19
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Vilma Visa inlägg
Visste inte att det var ett problem om man fäller ner stolen men så är jag ju av kortare modell.

Om ni långa ber mig vänligt, inga problem, jag fäller upp mitt säte för er skull även om jag sitter aningens skönare i liiite mer lutning
Kunde inte sagt det bättre själv, det kan inte vara ett stort problem, någon gång måste ju jag haft någon över 1,80 bakom mig, men aldrig att någon har bett mig att inte fälla.
Jag har som sagt tidigare aldrig ens reflekterat över att det skulle bli problem för den som sitter bakom om jag fäller sätet.
Jag säger som Vilma, händer det och jag skapar problem, be mig snällt och vänligt att fälla upp så löser det sig säkert
Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 11:26
Ewakis avatar
Ewaki Ewaki är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Citat:
Jag säger som Vilma, händer det och jag skapar problem, be mig snällt och vänligt att fälla upp så löser det sig säkert
Du verkar vara av den första, hänsynsfulla, typen....
Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 14:09
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

För 2 år sedan tackade jag nej på incheckningspersonalens fråga om nödutgång på en SAS-flygning från Aten. Tänkte att det finns de som behöver dem bättre än jag... / 190 cm
Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 11:10
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Borde finnas god chans att du kan bli bönhörd. Hoppas bara att du nu inte har betalt extra för att få fällbart ryggstöd (det lär ju vara möjligt att göra det). Det vore ju synd på bortslösade pengar i onödan.

Ha en trevlig resa Lissi!

Masse
Svara med citat
Gammal 2012-06-16, 21:45
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta63 Visa inlägg
Tanken slog mig nu. Vet att att dem går ut i högtalaren samt ber oss fälla upp sätet för start.Jo så brukar dem säga. Konstigt då om bara en del åker upp, måste spana flitigt när vi sitter där på språng upp i luften .
Ja men det berör ju bara dem som börjar med att fälla ryggstödet det första de gör när de utmattade kommer ombord. Och det är ju tack och lov inte riktigt alla som är så trötta. Då får man sedan, efter en stunds välbehövlig vila, när det blir dags att taxa ut till start vara vänlig att spänna bältet och fälla upp ryggstödet igen.

Citat:
Äh, ni ville väl bara vara först av
He he, den var go! Tänk vad skönt att vara först ner till bagagebandet innan någon annan är där. Och med riktig tur är man först ombord på eventuell transferbuss också. Sen blir skillnaden inte riktigt lika stor eftersom vi ju kommer fram till hotellet ungefär samtidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Inte en enda gång har jag behövt äta med ett fällt ryggstöd framför mig.

Lissi
Grattis!

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Alltså, hur svårt kan det vara?
På korta Europaflygningar finns ingen anledning att fälla stolarna. På interkontinentala, fäller vi när maten är bortplockad å ljuset dämpas.
Sov hemma eller upprätt!
Trösterikt att höra att man inte är den enda utomjordingen. Tack Arne!

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Just precis! Det finnes ju anledning fråga sig varför nedfällning av ryggstöd och tillhörande "sovning" ska ske på en flight mellan Arlanda och Athen vid pass klockan 07.30 på morgonen!!
Det handlar ju enkom om cirka sju cm nedfällning....

Och, sova? Normalbullret i ett charterplan ligger ju runt 65 Db A och därtill kommer utrop i högtalarna med frekventa mellanrum. Detta s.k sovande måste vara mera psykologiskt betingat.
Arne
Men Arne, du måste ju betänka att det rör sig om hela 3 - 3,5 timmars flygning. Det kan vara tufft. Alla är inte pigga och raska utan behöver vila ut inför semestern. Sen väntar ju tuffa tider på grekiska tavernastolar som är helt utan fällbara ryggstöd.

Masse
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:04.