![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Haha, den var kul! Där ligger jag i lä med mina tuber med mjukost! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag kommer kanske få lite tight med vikten i år, då jag kommer ta med mina badskor (alltså såna man har på i badet för att inte sticka sig på sjöborrar och annat), de väger säkert 3 hg... För övrigt kommer ryggan innehålla: - Snorkel och mask (ett måste) - Badshorts (med fickor) - 3 par kallingar (det räcker, jag har ju tvättpulver) - 2, kanske 3 t-shirts (se ovan) - Linne (kanske 2) - Kamera och laddare (ett måste) - Mobilladdare (se ovan) - Rakapparat, med laddkabel - Tandborste (men tandkräm köper jag nog på plats) - Badlakan (gärna lite större) - Liten påse tvättpulver - Liten flaska diskmedel (varför köpa en stor, när 50 ml räcker) - Disktrase (jodå, faktiskt, bra att diska med) Sen köper jag nån duschgucka och sololja på plats. Ja, det var nog allt. Sandaler, keps och någon tröja har jag på mig. Sen kommer säkert sambon med diverse prylar som "jag verkar få plats med".. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Så, kallingar nyttjas endast en stund på kvällen. (ja - och shorts...) ![]() Va? Är det därför de glor så konstigt på flyget?? ![]() Nåja, jag har ju faktiskt vanliga shorts på mig under resan. |
|
||||
|
||||
![]()
Mats! Du kan säkert minska vikten ännu mer ... om tar shorts utan fickor.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Med tanke på hvor varmt det normalt er og kroppens naturlige AC så synes jeg det er deilig å kunne skifte tøy flere/en del ganger om dagen til glede både for meg selv om min omgangskrets.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det var en intressant lista ![]() Jag undrar vad du går ut med för utstyrsel för middagen på kvällen? Blir det gummi-jagarna på fötterna eller? ![]() Men du tar inte med någon skjorta & tunnare byxor? Ett tips för att slippa diska med en sur disktrasa i slutet av 2:a veckan (uuuurrrkkk) är ju att ta med en liten disksvamp. Den väger ju absolut nada, och kan klämmas ihop helt. Jag får nästan dåligt samvete efter att ha studerat din lista. Själv så packar jag i en mindre "container". Men det är ju skönt att slippa tvätta på semestern oxå ![]() Ha det fint Mats, vi hörs över nätet! ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hvor mye vi har med oss avhenger av når i sesongen vi reiser, ofte reiser vi i april/tidlig mai, eller sent på høsten da blir det litt tyngre baggasje. - vil jo ikke fryse om kvelden eller på en kjølig dag, d e t gjør ikke ferien bedre ![]() Vi har ikke latt det gå sport i å ha minst mulig med oss, men prøver å begrense likevel, spesielt om vi skal farte rundt / øyhoppe, det e r deilig å ikke ha for mye å drasse på ![]() Å reise med kun håndbaggasje kan vi kanskje (?) klare for en ukes tid på den varmeste tiden ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och då räcker 5 kg. Vi använder väldigt lite(få) kläder, på dagen är det ju badkläder (eller inte ens det om man hittar "rätt" strand), för övrigt är det shorts och t-shirt. Möjligen även någon tröja om det skulle bli en kall kväll. Vi tänker som ni: det är väldigt skönt att enbart ha handbagage, och slippa tunga väskor att släpa på. Och som alltid kommer sist på bagagebandet... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() På kvällen är det sandaler som gäller, drar inte med några skor, vill inte stänga in fötterna när det är så skönt med friheten... Skjorta? Nej, jag är på semester, då är det inga skjortor. Heller inga långa byxor, har typ tunna "långshorts", vad heter de? Chinos? De har jag på mig när jag reser, och de används kvällstid. Ska fundera på diskvampen, kan ju vara vettigt. ![]() Det blir inte mycket tvätt, och knappast hårt smutsad heller. Det går fort att blaska upp några plagg, och torktiden är ju förstås kort... Jag väljer hellre några minuters blaskande framför "containern".. Ha det gott! Nedräkningen pågår... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vadå förfasa sig ,vi människor har olika behov.Vi tex tar ALDRIG med oss badlakan men måååååååånga böcker.Vissa böcker får stanna kvar på resmålen och jag skriver alltid ngr rader om plats väder o vind i dem,andra för följa med hem igen oxå de med små anteckningar i för nästa läsare att ta del av.Dock mediciner,toalettartiklar makens CPAP="snarkmaskin"tar sin plats.Jag skriver oxå listor över vad som ska med,tycker det är så roligt med alla förberedelser och planeringar.Med åren har mängden kläder o skor blivit färre(medicinerna fler) och visst finns det fortfarande plagg som aldrig kom till användning,men det vet jag ju inte förrän efteråt.Elektronik tex är inget som tynger vår packning än så länge,bara varsin mobiltelefon av gammal modell.Men jag är så glad och tacksam över de som har med sig och behärskar elektroniken som tex Arne som delar med sig av deras resor,det blir ett behov att få läsa vad de gjort varje dag.
När vi var yngre och öluffade reste vi med ryggsäck men med åren och högre ålder föredrar vi nu bra resväskor,går så bra att luffa med dem oxå.Som sagt vi har olika behov vi människor. Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag brukar ha klarat mig med ca 8kg+ handbagage. Men då har jag alltid oanvända kläder tillbaka hem till Sverige. Tycker det är svårt att veta hur mycket kläder som man behöver.
Åker ner till Rhodos om 24 dagar, 1 vecka. Första gången jag reser en vecka. Klurar på hur många dag och kvällsombyten man behöver???? Ett par måsten i min resväska! ![]() Plattången Kameran Snorlek och cyklop Min Ipod så jag kan lyssna på musik på stranden Ett par bra böcker Solkräm som jag gillar Badkläder( glömmer man det kan det vara svårt att hitta någon man gillar där nere) Adresser till min familj och vänner så jag kan skicka kort Reseersättning och imodium ( Man vet aldrig) Och passet så klart hihihihi / Malin 24 dagar till Rhodos ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ska bli spännande att se om vi lyckas hålla oss till 5 kg packning även denna gång.
Cyklop, snorkel och badskor väger ju en del, men... då blir det ju bara mer sport att packa... ![]() Har kollat lite på vilket badlakan som är lämpligast, stort men lätt. Gärna nästan utslitet så man kan kasta det, även om det är mysigt att packa upp det saltstyva tyget hemma, dra in doften och fälla en krokodiltår av saknad... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ett tips! Många ligger på sin sarong/strandskynke - som inte väger någonting - och som finns att köpa överallt. Och för att minimera vikten; använd cyklopet som glasögon då du går genom tullen.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ska bli kul att se hur det går för mig i år! Förut har jag alltid haft stor rygga på båtluffen men nu har jag köpt en miniresväska på 30 liter
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ser ljust ut, 4500 gram.
![]() Badlakan Deo/sololja/diskmedel/tandkräm Lite tvättpulver Shorts Badbyxor 2 Tshirts 2 linnen Kallingar Rakapparat med laddare Mobilladdare Badskor Cyklop/snorkel Liten necessär Pass Pengar Keps Nu är man redo för Leros! ![]() |
![]() |
|
|