|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 2450
|
|
||||
|
||||
Paros?
/ Anne |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Karpathos?
/ Anne |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
I dag har gjetningene gått tregt, så vi får ta et lite hint. Jeg trodde denne skulle bli løst på 5 minutter for jeg er faktisk i (mer eller mindre) en by, kun på en snarvei fra en bydel til en annen.
Hvor kan vi da være? |
|
||||
|
||||
Symi? /Katitzi
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Kea?
/ Anne |
|
|||
|
|||
Du gir deg ikke...
Men dessverre så er det ikke Kea heller... |
|
||||
|
||||
Kos?? Mellan Zia och Pyli??
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Det var visst ikke lett dette...
Vi får ta en del ledetråder: Vi befinner oss i en ganske stor by (hovedbyen) på en ganske stor øy. De fleste turister som går opp på høyden her (bildet er tatt på vei ned igjen) går dit for å besøke borgen som ligger på toppen. Da går de også som regel en smal grusvei, og ikke nødvendigvis på denne stien. Stien er nemlig en ytterligere shortcut som går rett mot kirken i den øvre bydelen som vi også finner her. Og hvis det ikke er borgen eller kirken man vil besøke er man kanskje her for å nyte utsikten fra en av de mange cafeene. |
|
|||
|
|||
Serifos?
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Huvudby, borg, kyrka, två delar, cafeer och utsikt stämmer bra med Ermoupolis på Syros.
Tyvärr är inte Syros så stort men det beror ju också på vad man jämför med. Större än Schinoussa i alla fall. Ozogott |
|
|||
|
|||
Nope.
|
|
||||
|
||||
Detta var ju en seg en. Och goda ledtrådar har du ju också gett.
Patmos? / Anne |
|
|||
|
|||
Leros
Maargaretha |
|
|||
|
|||
Citat:
Nei. Borgen som jeg refererte til er restene av et venetiansk fort, og ozogott's tolking av tidligere ledetråder om at byen har *to* deler er ikke helt korrekt. Den har nok mange deler, men en spesiell og veldig liten en ligger på en høyde ovenfor resten. Der finner man også (som sagt) bl.a det venetianske fortet, en flott kirke, og en rekke cafeer langs utsikten. Den "relativistiske" tolkingen ovenfor av begrepet "stor" kommer heller ikke til å gi noe fruktbart resultat... Jeg vil si dette er en stor gresk øy samme hva man sammenligner med... Senast redigerad av mrwalker den 2012-01-10 klockan 10:19. |
|
|