![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Det är ju förträffligt att Du kan vara så cool, men när nu det politiska kaoset bara tilltar - Papandreou vill ta sin hatt - handlar det om mer än de gamla vanliga demonstrationerna. Den som fortfarande tror att det här slutar bra måste ha skygglappar.
|
|
||||
|
||||
![]()
Papandreou vill inte ta sin hatt o bara gå!!!men det är inte uteslutet att det skulle kunna hända....följer nyheterna här hela tiden
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Du verkar ju helhispig och tycks tro på varenda domedagsprofetia i boken... |
|
|||
|
|||
![]()
Ur Svenska Dagbladet:
"Konservativa Ny Demokrati svarade raskt att partiet bara ställer upp i en samlingsregering som omförhandlar lånevillkoren med EU och IMF. Partiet accepterar inte heller Papandreou som premiärminister." Vad tror Du att EU och IMF svarar på det? Som WSJ skrev: With available cash expected to run out in early July, the Greeks may be on a one way street to bankruptcy. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sedan vem som blir premiärminister i en regering handlar väl för farao inte om att ta sin hatt och gå! |
|
|||
|
|||
![]()
Hur kan Du veta det? Om Grekland nu plötsligt vill omförhandla - som ND kräver - så kommer EU att låta Grekland fara all världens, prestigeförlust hit och dit. Tyska Bundesbanks chef Weidman har redan antytt att Euron skulle klara sig ändå i så fall.
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Seukel - BLIR PREMIÄRMINISTER I GREKLAND för tusan
![]() ![]() Rock On ![]() Hasse ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=nikki73;242983]
Peloponnesos, 4 mil från Kalamata i en by som heter Vounaria
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Om man med eftertryck vill citera tidigare inlägg kan man väl åtmistone lägga sig vinn om att stava rätt och se till fakta i första hand. Kreta, Rhodos och de mindre öarna har inte varit utsatta för vare sig plundringar, upplopp eller gatustrider ens under de tidigare årens oroligheter. Det närmaste vi kommit dylikt i Chania var när besökande ungdomar från ATEN våldförde sig på våra soptunnor efter en omtalad dödsskjutniga av en 16-åring i Aten. Det small och brann runt knutarna på mitt hyreshus, men bara butiksägarna var oroade... Ytterst få av Greklands turiste hamnar mitt i smeten bland oroade arbetslösa greker och invandrare och som tidigare - och senare - inlägg påpekar så kommer inte en eventuell katastrof att slå till med omedelbar verkan. //Kikh, som f ö tycker att dina inlägg börjar te sig som rent löjliga... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Kan du förklara för läsekretsen på ett trovärdigt sätt varför du ska åka till Chania när du samtidigt är så ivrig att skicka ut domedagsprofetior och uppmanar andra att undvika Grekland den närmaste tiden??? Att du fortsätter att hänvisa till din förträffliga analytiska förmåga att göra liknelser med ett askmoln och Greklands ekonomiska kris, det är en analys som i alla fall jag inte förstår mig på. Jag förutsätter att du är bevandrad med en stor portion humor som kan påstå något dylikt. Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi har överlevt kriser med indragna flygningar pg a askmoln,strejker, Euron med påföljande prishöjningar och till och med ett långt tidigare vulkanutbrott på Santorini utan att Kreta har förlorat sin dragningskraft på presumtiva besökare. Vi klarar oss absolut utan Kalimeras egen Nostradamus men hejar fram klartänkare som bl a dig Hasse. //Kikh, som idag såg den Olympiska facklan bäras fram genom Platanias |
![]() |
|
|