Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-12, 20:10
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Sv: Fungerar bankomaterna fortfarande?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Man får väl avvakta och se hur läget blir om man har en resa till senare i år. Vet man att man är i Grekland precis den tiden runt 28 juni så får man väl ha reskassan med sig om man är orolig....Att oroa sig innan är ingen idé för hur det exakt blir framöver är ju ingen som vet i dagsläget.

Jag tror ändå att det bästa för Greklands befolkning är att fortsätta åka dit!

Lissi
Bra Lissi, ett sansat inlägg utan övertoner. Självklart är det så, att vart Du än reser i världen, att problem med valutan kan uppstå. Du skall ALLTID ha med Dig kontanter så att Du klarar transporter , hyra o mat för några dagar var Du än befinner Dig i världen. Du kan aldrig lita på kort och automater till 100%. I dag är kort oftast globala och jag har svårt att tro att VISA och Mastercard låter sina system falla samman i Grekland även om bankerna har problem. Allt förutsätter dock att elekroniska transaktioner fungerar. Res till Grekland och njut, ta problemen om de kommer men var förberedd.
Gammal 2011-06-13, 18:44
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Seukel Visa inlägg

Jag och min fru skall själv åka till Chania (inte charter) den 22 juni och stanna tills mitten av juli. dessutom skall min dotter och hennes små flickor komma och stanna med oss i Sougia.

Kan du förklara för läsekretsen på ett trovärdigt sätt varför du ska åka till Chania när du samtidigt är så ivrig att skicka ut domedagsprofetior och uppmanar andra att undvika Grekland den närmaste tiden???

Att du fortsätter att hänvisa till din förträffliga analytiska förmåga att göra liknelser med ett askmoln och Greklands ekonomiska kris, det är en analys som i alla fall jag inte förstår mig på. Jag förutsätter att du är bevandrad med en stor portion humor som kan påstå något dylikt.

Hasse
Gammal 2011-06-14, 02:46
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Kan du förklara för läsekretsen på ett trovärdigt sätt varför du ska åka till Chania när du samtidigt är så ivrig att skicka ut domedagsprofetior och uppmanar andra att undvika Grekland den närmaste tiden???

Att du fortsätter att hänvisa till din förträffliga analytiska förmåga att göra liknelser med ett askmoln och Greklands ekonomiska kris, det är en analys som i alla fall jag inte förstår mig på. Jag förutsätter att du är bevandrad med en stor portion humor som kan påstå något dylikt.

Hasse
För mig räcker det med en trovärdig förklaring till varför vi i Chania skulle vilja ha hit en turist som honom... Dylika gnällspikar brular börja semestern med att undra varför man inte får kasta toalettpapperet i toaletten...

Vi har överlevt kriser med indragna flygningar pg a askmoln,strejker, Euron med påföljande prishöjningar och till och med ett långt tidigare vulkanutbrott på Santorini utan att Kreta har förlorat sin dragningskraft på presumtiva besökare. Vi klarar oss absolut utan Kalimeras egen Nostradamus men hejar fram klartänkare som bl a dig Hasse.

//Kikh, som idag såg den Olympiska facklan bäras fram genom Platanias
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:02.