![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Seukel;243219]
Jag antar att Natoländer som Norge kan ta hem sina medborgare från t ex Souda på Kreta, men fan vet hur Sverige gör. quote] Vi har jo noen F16 der nede, men jeg tror de har begrenset plass til passasjerer med feriebagasje ;-) |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Jag förlitar mig på svenska UD att de inte låter oss svälta ihjäl i Grekland. Såvida grekerna inte föklarar EU krig så kanske man kan evakueras med svenskt flyg ![]() ELLER ÄR DOMEDAGEN NÄRA ![]() KANSKE GÅRDAGENS MÅNFÖRMÖRKELSE VAR ETT JÄRTECKEN ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Svenska UD vet inget heller. Har kollat med ambassaden.
Alla avvaktar vad sker just nu. Åker man snart åker man på vinst och förlust. Hur tänkte Du att UD skall samla ihop folk från alla möjliga öar om inte färjorna är i trafik heller? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nyfiken bara - har du ställt in din och familjens planerade resa till Kreta?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Naturligtvis bör man bevaka läget och om man är tveksam fråga sin researrangör om man kan omboka eller få pengarna tillbaka, men hysteri har väl aldrig hjälpt någon? Själv skall jag med mina nyuttagna pengar gå och ta en öl med mina kretesiska kompisar. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Du stannar väl i alla fall hemma, Seukel? Och barrikaderar dig inne i din jordkällare? |
|
||||
|
||||
![]()
Så länge inte UD avråder från resa så kommer säkerligen alla hem som de skall
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
HAR inte varit bekymrad tidigare. ÄR inte bekymrad nu. TÄNKER INTE bli bekymrad för Greklandsresa inom kort. Finner INGEN SOM HELST anledning att bli bekymrad. Jag kan gärna titta in på ovanstående länk då och då, UD:s råd är DET ENDA som jag avser att titta på, lyssna på och lära av OM det MOT FÖRMODAN skulle kunna komma in ett miljondels uns av bekymmer hos mig. Om den icke läskunnige inte förstår texten i länken ovan, LÄS DEN IGEN eller ta hjälp av en läskunnig ty den texten jag nyss läste och stängde, den ändrar INGENTING av det jag redan innan trodde. Samtliga researrangörer i Sverige och även flygbolag kommer att ställa sin tilllit till UD. Någon som blev skrämd av UD:s råd och börjar tveka inför sin resa? Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Stå på dig Seukel, det är ju säkert så som du säger att allt som kan gå fel också kommer att göra det. Eländes elände!!! Tror du verkligen att det kommer att räcka med inbördeskrig i Grekland. Finns det inte risk för att det kommer att sprida sig till hela Europa, eller kanske t o m ett nytt världskrig. Och du .... förutom att det kan blir världskrig .... tror du att man kan få ut pengar i bankomaten i Grekland om en månad? Nej ta nu ditt ansvar, om du mot förmodan har bokat en resa till Grekland så avboka den. Lås in dig i ditt kök och gå inte utanför huset! Det är säkert tryggast så. OK, jag var tvungen att skriva av mig irritationen över alla domedagsprofeter. Grekland står inför en mycket svår situation. Jag är övertygad att man klarar sig betydligt bättre utan all svartmålning som en del tycks älska att ägna sig åt. Det är svårt nog ändå. Jag tillhör dem som har en Greklandsresa inbokad om några månader. Och om inte hela Europas finans-system har gått åt skogen och inte luften är fylld av askmoln och inte ett nytt världskrig har utbrutit, ja då ligger det i farans riktning att jag gör resan. Till alla er positiva och glada Kalimerianer, helt eller delvis bosatta i Grekland eller kortfristiga besökare, som ser läget som det är, tillräckligt allvarligt förutan att släppa lös all negativ fantasi, till er vill jag säga: Ni har min fulla beundran och respekt. Det kommer att bli en tuff resa, men Grekland kommer säkert att klara det. Ge inte upp! Vi ses i Grekland! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag bodde i Göteborg under de påtalade oroligheterna och oroade mig dagligen för mig och mina barns säkerhet. Nu bor jag i en liten by utanför Chania, jobbar hårt och länge i Platanias och varken hör eller ser oroligheter annat än på TV - och då från Aten eller som idag från Heraklion. Idag tillfångatog fredliga demonstranter i Heraklion en hjälmbepansrad stenkastare och avtog honom hans ID - av ID-kortet framkom att han tillhör grekiska motsvarigheten till SÄPO... Vem, eller vilka, försöker nu framkalla oroligheter i regeringens namn?! Jag är fortfarande inte orolig vare sig för mitt liv eller för min framtid här. Jag oroade mig inte heller för tidigare förbipasserande kometer under mina år i Sverige - eller profetior av Nostradamus. Jag drar mina strån till stacken, betalar min hyra i tid och mina skatter då det krävs av mig, ler mot mina rara turister och uppskattar att de fortsätter ge mig jobb i butiken. Solens närvaro eller frånvaro oroar mig mer. Inne i Chania förekommer stillsamma demonstrationer vid Agora/Saluhallen/Closed Market och än så länge har inga skinheads stört friden. Jag fortsätter alltså njuta av mitt liv här i Chania och kommer så göra vad som än händer. Har man tagit Fan i båten får man ro honom i land, och jag är trots allt hellre fattig här än i Sverige.
//Kikh, som fortfarande har pengar innestående på sitt bankkonto Senast redigerad av Kikh den 2011-06-16 klockan 01:15. |
![]() |
|
|