Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-04-20, 17:59
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Påminn mig! Påminn mig!

Det händer saker på turistfiskeutflyktsfronten, och jag behöver veta mer för att kunna berätta vidare...Georgios Katsatourchis, lite butter men vänlig, har flera gånger berättat för mig om det arbete som pågår omkring detta.

Det är ju så att det behövs särskilt tillstånd för att en yrkesfiskare ska kunna ta med sig en eller flera turister ut på fisketur. Jag vet att många vill få uppleva ett sånt litet äventyr. Kanske få dra upp en fin fisk till kvällsgrillen...se hur fiskare arbetar...dyka och undersöka spännande ställen som man inte hittar själv...

Kalymnos har fått löfte om ett antal euro som ska användas till olika aktiviteter , bland annat detta. Man ska färdigställa undervattensparken i Arginonda, där det kommer att bli dykcentrum och olika aktiviteter. Några av de sexhundrafemtio yrkesfiskebåtarna ska kunna ta turister på vift. Bra räntefria lån ska ges till folk som vill rusta upp sina små hotell...och annat.

Så påminn mig för all det att jag ska jaga Georgios Katsatourchis för att få veta mer!

Massor av folk kommer till ön i dessa dagar. Vid en kort sväng på stan i morse bokstavligen snubblade jag över tillresande personers bagage nere i hamnen, där turistbyrån fått en välkommen ansiktslyftning. Inför påsken kommer förstås en mängd utflyttade ö-bor hem för att få sitt traditionella påskfirande.

Våra grannar har fått hem en flock barnbarn , som nu stojar och leker för fullt. Bättre här än i Aten! - Själva väntar vi hem en son som just nu är nånstans på Adriatiska havet.

Oavsett om man vill delta i den ortodoxa kyrkans alla ceremonier, eller om man mest längtar efter stekoset från grillar och ugnar, så är det en fin tid nu.

Kalå Paska till alla kalimeravänner!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-04-20, 22:18
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Påminn mig! Påminn mig!

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Kalå Paska till alla kalimeravänner!

Glad Påsk till dig också, Monica!
Ha det allra bäst i påsk och hälsa din man!

/Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-04-21, 00:08
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 332
Standard Sv: Påminn mig! Påminn mig!

Glad Påsk Monica!
Mats
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-04-21, 04:38
BSRs avatar
BSR BSR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Nyköping
Inlägg: 33
Standard Sv: Påminn mig! Påminn mig!

Kalå Paska själv, Monica!
Här i Nyköping har våren kommit, så man får väl hoppas att vädret fortsätter att vara varmt och skönt.
Bengt
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT