Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-06, 12:10
JuSeLo JuSeLo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 13
Standard Båt från Pireaus till Koufonissi

Hej!

Vi har två härliga greklandsveckor framför oss då vi skall njuta på Koufonissi, Amorgos och några avslutande nätter på Santorini innan vi flyger hem därifrån den 1/7!

För en gångs skull var vi ute i riktigt god tid med att boka flygbiljetter och inför bokningen kollade vi fg års båt tidtabeller för juni 2010 via www.openseas.org, dessa visade att Blue Star's 17.30 - färja som stannar till på Koufonissi då gick på onsd, fred & sönd och därför bokade vi flyg Köpenhamn - Aten onsdagen den 15/6.

När jag kollade samma hemsida idag så fanns tider för juni 2011 upplagda och nu ser det ut som att samma båt istället går tis, fre & sön, mao ingen båt den dagen vi kommer till Aten...

Vad säger ni, finns det någon chans att det läggs till någon tur även på onsdagar..? Finns det andra bolag som kör till Koufonissi och var hittar jag isåfall deras tidtabeller?

Tack för hjälpen!
Krister
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-06, 12:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Båt från Pireaus till Koufonissi

Tidtabellerna är inte uppdaterade än. Det brukar vara svårt att hemifrån veta exakt vilka dagar man åker till en ö. Nu reser ni ju i högssäsong så då är förbindelserna tätare och det borde vara lättare att detaljplanera.

När jag ö-luffat själv brukar jag bara göra en preliminär plan men jag förbokar nästa inga boenden alls med vissa undantag av boenden jag bott på sen tidigare eller känner till genom goda vänner som bott där.

Tror att den uppdaterade tidtabllen kommer först i maj.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-09, 11:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 391
Standard Sv: Båt från Pireaus till Koufonissi

Citat:
Ursprungligen postat av JuSeLo Visa inlägg
När jag kollade samma hemsida idag så fanns tider för juni 2011 upplagda och nu ser det ut som att samma båt istället går tis, fre & sön, mao ingen båt den dagen vi kommer till Aten.
Det är Blue Star Ferries som kör sträckan, och tidtabellen på deras hemsida gäller bara till 31/3. Enligt den går det inga båtar på onsdagar, men det kan komma att ändras när tidtabellen uppdateras. Om det inte skulle gå någon båt kan ni åka till Naxos, sova där en natt och åka vidare till Amorgos dagen efter.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT