Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-08-20, 19:15
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Overnatting i Rethymnon

Hei.
Vi skal på ferie til Chania i september, men skal en av dagene til Rethymnon for å feire 60-årsdag.
Vi antar at det ikke går buss senere enn 22-23, så derfor kunne vi tenke oss å ta inn på et billig hotell i byen for en natt.
Det er jo folk her på Kalimera som enten bor i Rethymnon eller er godt kjent der. Har dere et OK hotell å anbefale for et natt?
Vi trenger på ingen måte luksus.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-20, 20:07
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Overnatting i Rethymnon

Ja, vi har vid flera tillfällen tagit oss härbärge i Old Town, Rethymno. Vi anbefaller tvenne alternativ; Endera Olgas pension eller Guest House.

Prisläget i September förmenas ligga i intervallet 30-40€ per natt för dubbelrum.

Forumets regler medgiva icke att här lägga ut adress och tel-nr, men det kan du få via ett email till vår inbox.

Arne och Birgitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-20, 20:28
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Overnatting i Rethymnon

Vi bodde jättebra på hotell Ilios , alldeles vid stranden. Googla så finner Du troligen

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-08-20, 21:27
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Overnatting i Rethymnon

Jag skulle sagt som Arne, andra boenden är jag inte insatt i. Tror dessutom att man får bättre priser om man stannar mer än en natt.
Det finns intressanta saker att se här med, till exempel Fortessan och en del muséer, men också intressanta byggnader i gamla stan, som man kan kolla i vilken reseguide som helst...och hitta genom att strosa i gränderna, fast ni kanske inte är intresserade av sådant?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-08-20, 22:18
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Overnatting i Rethymnon

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Forumets regler medgiva icke att här lägga ut adress och tel-nr, men det kan du få via ett email till vår inbox.
Arne och Birgitta
Är det så? Är det inte länkar till hotell som inte är tillåtna
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-08-21, 08:55
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Overnatting i Rethymnon

Rekommendationer, personliga beskrivningar, telefonummer är ok om jag fattat regelrna rätt. Däremot är det inte tillåtet med länkar till sidor med reklam för exempelvis boenden eller till deras egna hemsidor.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-08-21, 17:54
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Overnatting i Rethymnon

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi bodde jättebra på hotell Ilios , alldeles vid stranden. Googla så finner Du troligen

Lissi
Jag tror det är svårt att få rum för endast 1 natt på Ilios. Detta hotell brukar vara fullbelagt flera månader i förväg. Men det är ett mycket trevligt hotell. Har bott där flera gånger och ska bo där nu i september igen.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-08-21, 18:02
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Overnatting i Rethymnon

Citat:
Ursprungligen postat av nekjam Visa inlägg
Jag tror det är svårt att få rum för endast 1 natt på Ilios. Detta hotell brukar vara fullbelagt flera månader i förväg. Men det är ett mycket trevligt hotell. Har bott där flera gånger och ska bo där nu i september igen.
Misstänkte det.....vi åkte charter, men har man tur så

Lissi
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-08-22, 11:36
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Overnatting i Rethymnon

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Jag skulle sagt som Arne, andra boenden är jag inte insatt i. Tror dessutom att man får bättre priser om man stannar mer än en natt.
Det finns intressanta saker att se här med, till exempel Fortessan och en del muséer, men också intressanta byggnader i gamla stan, som man kan kolla i vilken reseguide som helst...och hitta genom att strosa i gränderna, fast ni kanske inte är intresserade av sådant?
Hei, Yanna.
Vi har vært i Rethymnon tidligere, og sånn sett vært litt rundt omkring i byen. Vi husker spesielt den barbereren som brukte sneller og tråd (meget gammel teknikk) på min mann, og lurte på om ikke jeg også trengte en omgang..... Han solgte også kniver. Han skulle vi gjerne hilst på igjen hvis han fortsatt driver på.
Denne gang er det kun snakk om en natt, for vi bor med charter i Chania.

Pelagia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT