Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-08-09, 16:58
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Hur är det med Sveas?

Finns Sveas kvar på samma ställe? Eller har dom flyttat till Gamla stan. Har för mig att jag läste nån stans att Sissi har skrivit att hon skulle öppna i Gamla Stan. Någon som vet? Kanske Du Yanna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-09, 17:09
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Hur är det med Sveas?

Klart jag vet!

Sveas finns inte kvar!
Cissi finns på Bistro22 som ligger i gränden tsoudero i gamla stan och hon gör fortfarande svenska bakverk, inkl princesstårta. Cafét är lugnt o skönt, jag går ofta dit o dricker iste och ibland äter jag wienerbröd!

Yanna
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-09, 17:59
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Hur är det med Sveas?

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Klart jag vet!

Sveas finns inte kvar!
Cissi finns på Bistro22 som ligger i gränden tsoudero i gamla stan och hon gör fortfarande svenska bakverk, inkl princesstårta. Cafét är lugnt o skönt, jag går ofta dit o dricker iste och ibland äter jag wienerbröd!

Yanna
Tack för det. Då hittar vi igen henne i år oxå. Har hon inga luncher längre? Typ sallad och paj som hon hade tidigare. Vi brukade gå dit och äta en lättare lunch när vi låg på stranden. Det var ju så bekvämt och nära.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-08-09, 18:13
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Hur är det med Sveas?

Hon har pajer och smörgåsar/sandwich, vet jag. Ska kolla nästa gång om hon har sallad också, men jag tror inte det, jag har iaf inte sett någon äta sallad eller sett något i kyldisken som ser ut som sallad.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-08-09, 21:28
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Hur är det med Sveas?

Vad glad jag blev när jag läste om Bistro22. Trodde att Sveas gått i graven för alltid. Jag blev glad därför.. inte för min skull.. utan för alla andra som vill njuta av svenskt fika ibland. När vi besökte Sveas för drygt 2 år sedan åt vi.. hör o häpna.. bakad potatis med skagenröra. Bara för att det är så gott. Det finns väl knappast att få i Grekland annars..

//Monica S
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-08-09, 21:33
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Hur är det med Sveas?

Bakad potatis med skagenröra kan man få på Kaffestugan i Kato Stalos och antagligen också i Platanias!
Gunilla
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-08-09, 22:36
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Hur är det med Sveas?

Sveas har def. gått i graven, det som lever vidare är Cissis kunskaper i svenska bakverk på Bistro22.

Bistro22 hör till ett hotell som heter Pepi studio, de har en hemsida, Bistro22 nämns inte där.

Bistro22 fungerar iaf som frukostrestaurang till Pepi Studio, men man märker inte kopplingen till hotellet om man bara besöker Bistro22.

Ska faktiskt kolla vad de har på menyn, jag kollar aldrig den och bara ett fåtal gånger från kyldisken, men oftast vet jag att jag vill ha ett wienerbröd.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-08-16, 21:00
nickelena nickelena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Lysvik
Inlägg: 902
Standard Sv: Hur är det med Sveas?

Bakad potatis med Skagenröra har vi ätit på Egina! Men min dotter kallade potatisen för plus-potatis. "Det ser ju ut som om nån har gjort ett plus med kniven på potatisen".

Lena
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT