Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-07, 09:48
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Kristinehamn
Inlägg: 178
Standard Turister

Hej på Er

Ni som har varit i Grekland i år och nu kommit hem, är det så eländigt lite turister som gästar öarna i år som skrivs här i forumet?? Ska på öluff i slutet av augusti, och funderar på boende osv, man kanske kan få rum lite här och var utan att anstränga sig, vad tror ni??

Maritha
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-07, 10:44
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: Turister

Här på Antiparos ser det nog ut som vanligt. Varken mer eller mindre.
På de större öarna kanske det ser annorlunda ut.
Prisnivån tycker jag har stabiliserats och jag upplever inte att det är dyrare i år än tidigare år.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-07, 12:12
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Turister

Håller med föregående talare. Kom hem igår.
Prisnivån är den samma men några greker sa att prisnivån på hotell i Aten hade minskat dramatiskt. Kanske en fingervisning om hur det blir på öarna nästa år. I bland känns det som att de tar fantasipriser på både det ena och det andra, speciellt så fort det blir 1a juli, trots att utbudet är enormt.
En annan grek sa att minskningen av turister är i år 10%, och då ska vi komma ihåg att minskningen var 10% även förra året.
På Anafi var det då ingen skillnad, möjligen en ökning, fast å andra sidan var jag där en vecka senare i år. Schinoussa har jag ingen referens då det var mitt första besök. På Milos var det lugnt, känns som en underskattad ö.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-07-07, 13:09
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Kristinehamn
Inlägg: 178
Standard Sv: Turister

På tal om Schinoussa, dit har jag tänkt mig, från vilken ö åker man, Santorini eller Naxos?? Hur är priserna på boende där?? Vi brukar jämt pruta med rumsuthyrarna, så vi brukar betala runt 30 Eur, men det kanske är dyrare här.

MAritha
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-07-07, 13:56
Annwi Annwi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Västkusten
Inlägg: 193
Standard Sv: Turister

Precis samma prisnivå som förra året. Ganska få (lagom) turister på Anafi och Sikinos de första veckorna i juni men på Folegandros, Syros, Naxos och Santorini lika mycket folk som andra år i slutet av juni/början på juli. På t ex Folegandros var det fullsatta restauranger på kvällarna. Vi pratade med en hel del rumsuthyrare under resan och flera sa att det var färre turister i år men att de hade många fler bokningar senare under sommaren mot vad de brukade ha. De trodde själva att det berodde på fotbolls-VM.

Från Santorini gick faktiskt en del färjor till Koufonissi och Amorgos så kan man ta sig vidare till Schinoussa därifrån, men bäst förbindelser har Naxos.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-07-07, 15:06
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Turister

Besökte Kreta,Rethymno början på juni och det var väldigt lite turister där då.Hoppas för alla näringsidkares skull att turisterna hittat dit igen,vi får väl se hur det ser ut i slutet av aug./början sept.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-07-07, 17:05
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 296
Standard Sv: Turister

Var på Naxos den 7-21 maj - första gästerna. Då hade staden ännu inte riktigt vaknat ur sin vintersömn, så vi var inte många - två par på hotellet. Däremot tyckte jag att tavernornas priser var förvånansvärt låga.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-07-14, 11:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 461
Standard Sv: Turister

Citat:
Ursprungligen postat av schmidt48 Visa inlägg
På tal om Schinoussa, dit har jag tänkt mig, från vilken ö åker man, Santorini eller Naxos??
Från Naxos.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT