![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Mythos smakar inte som den gjorde förr. Iofs har ju inte Mythos varit så bäsk i smaken någon gång tidigare, men som den smakar nu kan man ju snart inte kalla den ÖL
![]() Vilken tur att smaken vi har är olika ![]() Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kermit och Peter med flera;1000000 tack för en underbart trevlig kväll och hälsningar till er alla från Anna och Christos. //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Lite kompletterande ölinformation:
-Som jag nämnt tidigare ingår alltså Mythos Brewery i The Carlsberg Group. -Ölet Alfa bryggs av Athenian Brewery som ägs av Heineken. -Vergina bryggs av Macedonian Trace Brewery som verkar vara grekiskägt. -Varumärket Fix Hellas ägs numera av Olympic Brewery som brygger i "third part facilities" vilket brukar betyda att man inte har något eget bryggverk utan hyr in sig i ett annat bryggeri. Lite kuriosa: det ursprungliga Fix-bryggeriet grundades 1864 av en bayrare vid namn Fuchs som hade varit personlig bryggmästare åt den grekiska kungen. /kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() De var faktiskt goda....... Men man måste ju vara på plats i Grekland för att känna av smaken på riktigt ![]() ![]() //C@nny |
|
|||
|
|||
![]()
Tänk vad mycket man inte vet... och dricker bra ändå!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Rättelse: Mythos Brewery ingår numera i The Carlsberg Group. ![]() /kimmen Senast redigerad av kimmen den 2010-06-20 klockan 22:49. Anledning: Rättelse |
|
||||
|
||||
![]()
Förra veckan kom jag tillbaka från Kalymnos och drack Mythos på olika restauranger och köpte även några burkar på en livsmedelsaffär. På alla restauranger var Mythos himmelskt gott men Mythos i burkar från affärern smakade vissa stunder spydigt och jag orkade inte dricka allt. Smaken var inte samma som Mythos serverade på restauranger. Kanske var ölet från affären för gammalt eller...?
![]() Enigma |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Virgina var en ny och trevlig upptäckt. Trots att jag reser två gånger om året till Grekland är det -nu- på Naxos som jag ser/dricker den för första gången - definitivt inte sista.
![]() Yeasou; du tycker Mythos är för söt, själv tycker jag den är lite tunn ... ![]() Men jag är glad ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hm. Jag som nyss lagt 14 dagar på att prova Mythos minst en gång om dagen utan att märka nån skillnad.
Två saker kan dock minska värdet i mina provresultat: 1. Jag är ingen ölkännare 2. Jag älskar Mythos. |
|
||||
|
||||
![]()
En kall Mythos på servering en varm dag - JA TACK!
En ljummen Mythos ur burk på stranden - NEJ TACK! Har provat båda och det smakar helt olika... Kanske blir det en Mythos i Aten i morgon kväll? Få se om jag märker någon skillnad från förra sommaren. Det finns mycket bra i Grekland, men ölen är kanske inte det jag sätter främst ändå... Aina (snart) på väg |
|
||||
|
||||
![]()
Skall snart (om en vecka) se om jag känner någon skillnad. Mythos smakar inte lika dant hemma som i Grekland, tror det har med miljön att göra
![]() Mmmm- en kall Mythos på stranden... gotti gott gott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
De har tydligen andrat utseendet pa flaskan iallafall, meddelar en mig narstaende kalla (= min bartendrande grekiske make
![]() ![]() |
![]() |
|
|