Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-04-17, 11:30
Nettiz Nettiz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 11
Standard Känner någon till rumsuthyraren?

Hej!
Jag var på Tilos förra året i maj och bodde då på Ilidi Rock Beach Hotel,verkligen jättefint. Nu har jag hittat billigt flyg till Rhodos 30 maj och letar ett prisvärt boende.
Jag kommer ihåg ett mysigt ställe som ligger vid hamnpromenaden precis efter den lilla gångbron om man kommer från hamnen. Är det någon som känner till det och kanske har ett telefonnummer? Jag vet att det bodde några svenska kvinnor där då i mitten av maj.
Finns det fler små privata rumsuthyrare längs med hamnpromenaden?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-05-03, 13:14
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 607
Standard Sv: Känner någon till rumsuthyraren?

Jag tror du menar Spiros........precis efter bron har ett foto på detta men vet inte hur jag ska lägga in det här. Har inte själv bott där men det ser väldigt gulligt ut. Kan tyvärr inte tyda telefonnummret.
Vi har bott hos Stelios, mannen som ordnar båtutflykter, han har ett fint ställe som heter Irinoula, nytt o fräscht, ok inte på hamnpromenaden men ett stenkast från havet dock.
Lycka till!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-05-03, 13:46
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Känner någon till rumsuthyraren?

Citat:
Ursprungligen postat av Nettiz Visa inlägg
Hej!
Nu har jag hittat billigt flyg till Rhodos 30 maj och letar ett prisvärt boende.
Jag kommer ihåg ett mysigt ställe som ligger vid hamnpromenaden precis efter den lilla gångbron om man kommer från hamnen. Är det någon som känner till det och kanske har ett telefonnummer? Finns det fler små privata rumsuthyrare längs med hamnpromenaden?
Paraskevi Proestakis bor og leier ut rom ved promenaden, etter broen, kanskje det er stedet du tenker på?
Vi bodde hos henne i 1993 - da var det ingen promenade der, kun steinstrand og hav foran husene
Paraskevi er en blid og hyggelig dame, vi snakket med henne da vi var på Tilos igjen i 2005
Om du vil ringe er nr +30 224 60 44280, jeg tror ikke Paraskevi snakker engelsk, i allefall gjorde hun ikke det i 1993.

Her er husene, jeg tror det er Spiros som bor ved siden av Paraskevi

Senast redigerad av kari den 2010-05-03 klockan 14:00.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-05-03, 22:51
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Känner någon till rumsuthyraren?

Närmast bron ligger Spyros rooms och sedan kommer Paraskevi, som numera heter Sunrise apartments.
Först i mitt Tilosalbum (på min profilsida) har jag en bild på Spyros rooms, visst är det gulligt, jag förstår om du blev sugen på att bo där!
Jag skickar dig PM med kontaktuppgifter, och även till Stelios hotell Irinoula, som också är fint.

Ann-Kristin
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-05-18, 20:44
Nettiz Nettiz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 11
Standard Sv: Känner någon till rumsuthyraren?

Hej!
Javisst är det Spyros Rooms som jag efterlyste.
Tack för hjälpen.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT