![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
men hallå...visst är det så att dom fått lön 14 gånger om året...men det är ju knappast så att dom fått 14 månadslöner!"!..snarare så att en del från varje månadslön lagts i en pott...så att dom kunnat få ut lite extra till te x jul,påsk eller sommar...!Och ni som hotar med att inte åka till grekland om inte strejkerna upphör,fine..stay away!..ojoj..er lilla semester blir förstörd..vad är det emot hur grekerna har det just nu?????
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Kikh |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vad du inte fattade var att dom levt över sina tillgångar i många år...Som LAND inte som individer. Men det förstod du inte.. Och när MINA semestrar blir förstörda för att grekerna inte fattar att dom måste betala för sig och inte ha -13% bnp vilket för en 12 åring är förståligt att det funkar inte.. Så ska dom fan börja betala. Visst det är säkert skitmånga lidande men det är det överallt i världen. Strejken kommer INTE att hjälpa grekerna utan mera stjälpa dom. Jag tror att dom " vanliga " grekerna är mycket goda människor och kommer inse att detta är det rätta att göra.. Godkänna avtalet. |
|
|||
|
|||
![]()
Det är klart att de kommer att godkänna det till slut. Det finns ju inga alternativ annat än ännu värre.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag VILL åka till Grekland, men Grekland verkar inte vilja ha mig där. Det är så jag börjar uppfatta situationen. Hur ska jag göra tycker du? Ska jag åka till Italien och simma över istället? Stay away, det är inga problem när dom inte släpper in oss. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Och sen forstar jag inte det har snacket om att man inte vill betala for grekerna. Det ar faktiskt ett lan och ingen valgorenhet, med en ganska maffig ranta ocksa, sa Europa tjanar till o med pa Greklands kris. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Märk också att lånet till Grekland måste ses som en synnerligen osäker fordran, och om man nånsin får tillbaks pengarna så lär det dröja åtskilliga decennier. Lars |
|
|||
|
|||
![]()
Jag vet inte vad Janne säger om länkar till tidningar men här är två länkar till DN, den första om strejken den 20 maj (som blev flyttad från den 19de pga av något med nåt högskoleprov). Och den andra angående 20 000 avbokade hotellrum i Athen.
http://www.dn.se/ekonomi/ny-grekisk-...lyst-1.1092921 http://www.dn.se/nyheter/varlden/hot...land-1.1093699 |
|
||||
|
||||
![]()
Ännu fler avbokade rum lär det bli om strejkerna fortsätter. Vem vill boka resa om man inte vet att man kommer fram, eller kan åka hem?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//Kikh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Nej, jag får nog bita ihop och jobba, jag vet hur jag skall få igenom mina krav om det skulle behövas. //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
I dagens DN skrivs det mycket om krisen. Denna artikel var intressant. Där står en del om hur turismen påverkas:
Ett uppenbart problem är att strejker och våldsamma protester är dålig reklam för landet inför början på den stora turistsäsongen. Turismen är viktig för Greklands ekonomi, och förra året förlorade landet 10–15 procent av sina turistinkomster. Man hade hoppats på en uppryckning i år. Men gårdagens händelser kan avskräcka turister. Det tror jag också. Vi som nästan har Grekland som intresse kanske inte påverkas, men är det "bara" sol och bad som är viktigt tror jag nog att många hellre väljer länder som Turkiet och Kroatien. Det kommer spä på krisen ännu mer. |
|
||||
|
||||
![]()
Detta har jag också tänkt på
![]() Vi gamlingar är väl inte så oroliga och vet att det inte är "farligt" och åka dit. Har glatt mig åt några timmar i Aten på vår resa, men nu kollar man nog noga först ifall det är planerade demonstrationer på gång den dagen ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tycker det är så tråkigt om det är så. Ända sen jag var där för 11 år sen så fastnade jag totalt för detta underbara land. Jag stornjuter verkligen när jag kommer dit!!! ( Fast man började ju oroa sig nu när man ser på Tv vad som händer förstås) |
![]() |
|
|