Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-10-14, 10:44
missdevilno1 missdevilno1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 46
Standard Hyra vespa och bra stränder

Hyra vespa i skala funkar det bra och finns det gågra bra stränder på "moppe" avstånd från Skala?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-10-14, 15:21
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Hyra vespa och bra stränder

Hej! Skala är en rättså stor by och flera uthyrare att välja i mellan. När det gäller stränder så har Kefalonia många stränder på södra sidan av ön som man lätt kan nå med vilket fordon som helst. Skall man åka norrut så är det rätt långt med moped när sträckorna börjar bli 4 - 5 mil och många backar.
PANAKAKIS
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-10-15, 09:39
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 710
Standard Sv: Hyra vespa och bra stränder

Hej!
På mopedavstånd från Skala ligger en av mina absoluta favoriter på ön, nämligen Mounda beach, som är uppdelad i Kaminia beach o Potomakia beach. (Många kallar hela stranden för Kaminia beach). För att resa dit från Skala kör man bara kustvägen mot flygplatsen och Lassi.
Närmaste by är Ratzalaki.
Stranden är en flera kilometer lång sandstrand, som är sanslöst fin. Dessutom barnvänlig.

Jag kan passa på att nämna att Avithos, som tidigare låg i toppen på min strandlista, "blåste sönder" mellan 2008 och 2009. Från att ha varit en kanonstrand med vit sand så är den i år en skugga av sitt forna jag. Sten överallt...... Jag åkte själv dit och beskådade "förödelsen" i somras... (Stranden ligger nära flygplatsen, vid Svoronata).

Hälsar C@nny
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT