![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
OK! IKEA har vi ju nära i Haparanda. Tack för tipset!
Ivi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
För mig kändes det udda att ta med make och barn på första resan efter alla mina år då jag arbetade på Kreta, jag var ju van att göra Rethymno på egen hand och det kändes märkligt att komma tillbaka som en ny människa i en ny roll. Men det blev ju såklart toppen! Var sak har sin tid så att säga
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Men att ta med en skurtrasa...? Nje... Tror inte det. Den får inte plats bland allt annat onödigt jag släpar på.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men snapsextrakt nere på Kreta??? Det förstår jag inte riktigt.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() När jag tog den där bilden tänkte jag väl att jag skulle få användning för den nån gång ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har inte orkat läsa hela tråden men en gång tog jag med mig en flickvän på resa... det var krävande bagage vill jag lova!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Hhhmm, Tycks finnas en del tankar kring att ta med sig äkta hälfter, eller tilltänkta sådana... ![]() ![]() Hoppas ingen tar illa vid sig, men tanken kom rätt snabbt. /Grimm |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
En så har jag saknat, var har du köpt den? //Berra |
|
||||
|
||||
![]()
Designtorget har dem (eller hade dem, i vart fall). Egentligen är det ett fotbad.
|
|
||||
|
||||
![]()
Dummaste saken att ha med sig på vår båtluff var ett multiverktyg (med tång, skruvmejsel, kniv, kapsylöppnare mm) från RUSTA. Tämligen värdelös och svår att hantera. Vi köpte en bra ganska stor hopfällbar kniv (tillräckligt stor för meloner) på järnhandeln i Katapola, Amorgos.
Samt gaffatejp för att fixa sonens sandaler med kardborrband som hela tiden gick upp! Aina |
|
|||
|
|||
![]()
Kryddor och salt från Sverige när det finns underbara i Grekland nej tack
![]() Eva[/QUOTE] Jag tycker det är väldigt praktiskt att blanda ihop en kryddblandning av de kryddor jag mest använder. Ibland är det superskönt att göra lite mat "hemma" när man är på lång resa. Känns onödigt att köpa vanliga kryddor i Grekland i stora förpackningar. Sen är det en helt annan sak att kappsäcken är full av olika örtkryddor mm. när jag reser hem. /Mimmi |
|
|||
|
|||
![]()
Jag måste alltid ha med mig en osthyvel och en potatisskalare när jag åker ner till Grekland
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Ann |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg tror ikke jeg har noe underlige ting med meg, det aller meste kan jo kjøpes i Hellas, og kan det ikke det, finner jeg en annen løsning når jeg er på plass. Men hvis det er rart å ha med høyhælte sko og fine kjoler, så bør jeg vel nevne at det alltid er med i kofferten, samt noen smykker og lekre belter.
|
|
||||
|
||||
![]()
Janne, den där uppblåstbara tvättmaskinen är fräck
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Osthyvel, värmeljus + små ljuslyktor. Och kanelbullar
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
OJ, till Grekland tar vi inget extra med oss...men det beror kanske på att vi minimerat bagaget till handbagage. Bara Yatzispelet är med så är vi nöjda, liksom div korsordstidningar och böcker...Men nästa år vete katten om ändå inte en osthyvel och en uppblåsbar spikmatta åker med...men om det är udda vete katten
![]() Kul tråd Hellen!!! Lissi ps...Vilken toppengrej Janne med tvätteriet! En sån skulle jag kunna tänka mig. Jag blir vansinnig på grekiska proppar som inte håller vattnet kvar i hon! Senast redigerad av Lissi den 2009-07-31 klockan 18:58. Anledning: Ps |
|
|||
|
|||
![]()
Hmm... tänker efter... några av era "konstiga" saker har vi med oss, men vad har vi mer? Jo, en mjuk kylväska med kylklampar som vi använder varje dag på stranden, för dricka och för hemlagad (av mig) fetasallad. På nedresan är den packad med svensk rökt skinka samt torkat renkött (för eget bruk och som gåva till folk vi möter).
Ute/innetermometer med max/min-funktion. Nymalen svartpeppar. Gamla finska veckotidningar. Uppblåsbar liten kudde till strandstolen, mycket fiffig! ![]() Vinglastipset var inte dumt alls! Det måste jag fundera på... i år tänkte jag på allvar att jag borde ta med mig en liten vas, eftersom jag plockar blommor varje dag, för att ha på balkongen och på bordet, men jag kämpade emot. Jag använde mig av dricksglas på plats. Det jag saknar varje år är äggkoppar! Jag tillverkar sådana av äggkartonger eller använder en kapsyl, men jag är inte riktigt nöjd med detta... Och så saknar jag skålar och burkar, till nötter, oliver, feta etc. Då tar jag fram min medhavda vassa sax och tillverkar skålar av vattenflaskor, drickaflaskor etc. Fint blir det! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inser nu att vi icke är avvikande på något sätt
![]() Iofs tog vi med en liten portabel resefläkt i somras, men den var grymt effektiv. Går på batteri och är i storlek med en liten mobiltelefon. T.o.m. grekerna var impade ![]() ...sedan så tar vi alltid med sambons resemadrass, men den är verkligen viktig för henne! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Några lite udda grejer har jag väl med mej också, nytt för i år var batteridriven belysning för barnvagnen, hade varit jätteanvändbart om vi hade gjort lite utflykter på kvällarna men nu blev det inte använt många gånger. Jag brukar alltid ha en grenkontakt till eluttaget, i år körde jag med en som hade 4 eurokontakter, då fick alla laddare hänga kvar i den då vi flyttade så hittades alla på en gång. Då det gäller vattenvärmare så hade vi i år prioriterat bort det då vi alltid fått en sådan på rummet de senaste åren. Nu skulle vi värma vatten för mjölkersättning hela tiden och hade ingen värmare, det fanns inte på något ställe där vi bodde men på Naxos tog de faktiskt fram en ny då vi frågade efter en. Mvh Janérik |
![]() |
|
|