Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-03-22, 08:29
kassiopeja kassiopeja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 78
Standard oktober -09

Går i tankar om att åka ner till Grekland själv en vecka i oktober. Funderar på Kreta men finns det andra öar som kan vara intressanta?

Det skulle inte skada med lite chans till värme men sol och bad är inte det primära, däremot bör det finnas någon sorts "liv och rörelse" samt gärna lokaltrafik eller annan möjlighet att ta sig runt i organiserad form eftersom jag inte har körkort.

Tacksam för tips/erfarenheter.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-03-22, 09:57
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: oktober -09

Kreta i Oktober är ett utmärkt val enligt mitt förmenande.

Lägg därtill att kollektivtrafiken i form av ett väl utvecklat bussnät är mycket bra, ja rent förnämligt.

De senaste två åren då vi bevistat Kreta i Oktober har vädret varit mycket bra liksom temperaturen i havet.

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-03-22, 11:33
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: oktober -09

Jag kan varmt rekommendera TINOS! En ö, med bra förbindelse varje dag från Rafina och Pireus, en ö som inte är präglat av turism och som alltså lever året om! Många fantastiska byar som det är lätt att åka buss till.
Jag var där sista veckan i oktober och hade varmt väder alla dagar, de allra flesta med strålande SOL större delen av dagen!! Jag gjorde vandringar och badade varje dag och det finns flera stränder nära Tinos stad där jag bodde...Om Du vill kan Du kika på bilder från mitt fotoresebrev från okt 2009 eller under min profil där det finns ett album...

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-03-22, 13:32
kassiopeja kassiopeja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 78
Standard Sv: oktober -09

Gott att höra att Kreta verkar passa för ändamålet. Skall definitivt kolla upp Tinos och spana in dina bilder, Lissi.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT