Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Språk

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-09-11, 00:00
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Grekiska kurs i Norrköping?

Ja börjar det nån sådan nu i höst i Norrköping? Nån som känner till nåt om det? Väldigt sugen att börja läsa grekiska ska erkännas. Bra inför framtiden och nästa år då det lutar mot att gå någon slags reseledarutbildning.

Mycket tacksam för svar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-09-11, 00:10
Liselottes avatar
Liselotte Liselotte är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 77
Standard Sv: Grekiska kurs i Norrköping?

Jag säger till dig som jag sa till Helena för en liten stund sedan, kolla universitetets webbkurser, SU har en i a f. Då spelar det ju inte så stor roll var man bor!

Liselotte
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-09-11, 00:17
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Grekiska kurs i Norrköping?

Ska göras! Stort tack. Måste säga att jag inte ens hade en tanke om webbkurser... Förstår mig inte på hur de fungerar, inte för att jag försökt iofs men ändå.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-09-11, 09:54
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Grekiska kurs i Norrköping?

Medborgarskolan har en kurs i Norrköping, startar den 1 oktober.
Jag går på Medborgarskolans kurs, provade webkurs först, men det var svårt att läsa på egen hand tycker jag. Jag hade absolut noll förkunskaper. Samt att det är några år sedan jag studerade öht.
// Helén
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-09-11, 10:41
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Grekiska kurs i Norrköping?

Jag börjar på måndag här i Lund, Medborgarskolan...A1, som jag sökte, fick inte tillräckligt med deltagare så den ställs in , men jag ska prova A2..Där krävs ju mer men jag ska försöka...Får plugga desto mer hemma...och min vecka på Tinos ska innehålla två tim grekiska studier varje eftermiddag, DICIPLINERAT!. Ska ta min värdinna till hjälp vid behov.

Lycka till Martin!

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-09-11, 10:50
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Grekiska kurs i Norrköping?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Medborgarskolan...A1, som jag sökte, fick inte tillräckligt med deltagare så den ställs in , men jag ska prova A2..Där krävs ju mer men jag ska försöka...
Men A1 hade väl blivit alldeles för lätt för dig som läst tidigare, jag skall gå andra terminen på Medborgarskolan, den kursen heter A1, det blir garanterat inga problem med A2 för din del, jag har fått uppfattningen att du läst flera kurser, det stämmer väl?

// Helén
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-09-11, 11:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Grekiska kurs i Norrköping?

Jo det har jag.....och jag tror att jag klarar detta, men redan vi A1 när man sökte stod att man skulle kunna enkla fraser, alfabetet och kunna konversera lite.....så det var där jag tänkte jag skulle börja...Är det så olika "krav" på olika Medborgarkurser? ..På A2 var högre krav..och jaghade fått löfte att"byta upp! mig om A1 var för lätt....
Men nu spårar vi ur..GREKISKAKURS I NORRKÖPING var trådens namn
Förlåt Martin. Ett gott råd är dock till Dig att ta reda på vad för krav det ställs för det är lika frustrerande att gå för lätt som för svår kurs!

Lissi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-09-13, 00:55
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Grekiska kurs i Norrköping?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Medborgarskolan har en kurs i Norrköping, startar den 1 oktober.
Jag går på Medborgarskolans kurs, provade webkurs först, men det var svårt att läsa på egen hand tycker jag. Jag hade absolut noll förkunskaper. // Helén
Tack så mycket för den infon, låter mycket intressant. Har alltid tvivlat över webkurser så känns skönt med en "vanlig" kurs helt enkelt. Vad går en sådan på, på ett ungefär? Hur länge sträcker den sig?

Ska kolla mer på detta under nästa vecka, helt klart! Åter igen stort tack till dig och alla andra!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-09-13, 16:16
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro län
Inlägg: 444
Standard Sv: Grekiska kurs i Norrköping?

För att få läsa en distanskurs på umeå universitet eller stockholms universitet krävs grundläggande behörighet för högskolestudier och det har du väll inte än om du går i gymnasiet...

Jag har läst grekiska på distans i ett år på umeå universitet, det fungerade riktigt bra, med hjälp av webbkamera blev det som riktiga lektioner, och läraren spelade in föreläsningar som man kunde titta på och sedan var det skriftliga inlämningsuppgifer och tenta som gällde. Men man behöver verkligen vara motiverad och ha möjlighet att lägga mer mycket tid och pusha sig själv om man ska läsa på detta sätt.

Lycka till med greklandstudierna vilken kurs du än väljer. Ett tips är att börja öva in det grekiska alfabetet innan kursen börjar (om du inte redan kan det). Mvh Ann

Senast redigerad av NewAnn den 2008-09-13 klockan 16:25.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-10-02, 00:50
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Grekiska kurs i Norrköping?

Anmälde mig till Grekiska steg 1 nu i tisdags, känns väldigt kul! Börjar nu på onsdag, men dessvärre kan jag inte närvara vid den första lektionen pga att jag befinner mig i Leksand då. Så blir bara fyra av fem tillfällen tyvärr. Hoppas dock att även steg 2 blir av, så det blir fem till lektioner. Ska bli riktigt roligt detta och Kalimera-tröjan är given den 15:e när jag går på min första lektion...

Ingen annan här på Kalimera, som också ska gå?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-10-14, 16:00
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Grekiska kurs i Norrköping?

Hej Martin

Förr i tiden så låg Grekiska Föreningen (klubben kallades den då) mittemot Rådhuset, på hörnan ut mot Drottninggatan, diagonalt över från torget. När du har lärt dig prata lite kan du kanske gå upp där ibland och träna på att konversera. Det tror jag inte de har något emot, tvärtom. Jag vet flera som tränat på att prata just på det sättet. Men kolla adressen! Det är nog rätt troligt att de har flyttat sedan dess...
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-11-18, 21:27
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro län
Inlägg: 444
Standard Sv: Grekiska kurs i Norrköping?

Citat:
Ursprungligen postat av martinifk Visa inlägg
Anmälde mig till Grekiska steg 1 nu i tisdags, känns väldigt kul!
Hur går det med studierna i grekiska?
Mvh Ann
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT