Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-16, 16:02
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 410
Standard Hur fungerar det med rum på Sifnos

Jag funderar starkt på att börja luffen på Sifnos i år. Vi åker den 14/6 och jag var där senast för 10 år sen. Ett kärt återseende med andra ord. Då tog vi buss till Faros och fixade rum där och jag kommer inte ihåg varför vi gjorde på detta viset. Vi brukar nästan uteslutande hitta vårat boende blan roomsarna på kajen. Brukar det inte stå några på kajen i Kamares? Eller vad?

Då bodde vi på 3 ställen: Faros, Vathy och Apollonia. Nu vill jag nog bo i Apollonia tror jag. Ska jag ta bussen upp dit? Eller ska jag gå till turistbyrån. Eller finns det roomsare på kajen som slåss om att just jag och mina 3 tonårsbarn ska bo hos just dom?

4 veckor kvar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-16, 16:08
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 746
Standard Sv: Hur fungerar det med rum på Sifnos

Har bara ankommit Sifnos en en augustikväll för två år sen. Då stod det inga rumsraggare alls vad jag kunde se. Vi hade förbokat (Faros), så vårt problem var att få tag i en taxi. Vilket löste sig smidigt, då en italienska hade förbokat en taxi till Faros och vi fick dela den med henne.

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-18, 14:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 420
Standard Sv: Hur fungerar det med rum på Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av gunnar Visa inlägg
Nu vill jag nog bo i Apollonia tror jag. Ska jag ta bussen upp dit? Eller ska jag gå till turistbyrån. Eller finns det roomsare på kajen som slåss om att just jag och mina 3 tonårsbarn ska bo hos just dom?
Visst brukar det står rumsuthyrare i hamnen, inte så många som på andra öar och i regel är det bara sådana som har rum i Kamares. Fråga på turistbyrån eller ta en taxi eller buss till Apollonia. Jag skulle åkt upp och letat själv.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT