Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-05-16, 21:47
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 379
Standard Sv: Hur resonerar du?

Oj då, för en gång skull håller jag med Eva. När jag reser vill jag gynna de små lokala
handlarna och tavernorna. Kanske blir det någon eller några euro dyrare sett över hela resan, men tusan så mycket mer upplevelse. Det kan inte vara rätt att rusa omkring på semesterorten och leta billiga stormarknader ( kanksk finns Lidlslaktarn där). Gör Ni det hemma??? Semesterresan är en upplevelse både för kroppen och själen. Är pengarna den trånga sektorn tror jag mer på att noga välja resmål, resesätt, resans längd och årstid än att snåla sig igenom tre/fyra veckor.
"Inte har man väl råd att ta bilder med kameran heller, vill man framkalla dem blir det ju så dyrt så....."
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-05-16, 21:52
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Hur resonerar du?

Citat:
Ursprungligen postat av RUJO Visa inlägg
Är pengarna den trånga sektorn tror jag mer på att noga välja resmål, resesätt, resans längd och årstid än att snåla sig igenom tre/fyra veckor.
"Inte har man väl råd att ta bilder med kameran heller, vill man framkalla dem blir det ju så dyrt så....."
Har man råd att åka tre/fyra veckor så har man troligtvis råd att framkalla bilderna (om det inte blir för många) Annars är ju alternativet för den som har råd att resa så länge, att korta ner reslängden.
// Helén
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-05-16, 23:35
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Hur resonerar du?

Hur jag resonerar beror väldigt mycket på sällskapet. När jag åkte själv med kompisarna i augusti gjorde jag av med betydligt mer pengar per person räknat än om jag åker med familjen Det var solstol varje dag och drinkar osv. Åker vi hela familjen betalar vi sällan för solstolar varje dag... ( haha det är här jag snålar på reskassan när jag "paxar stolar vid poolen varje dag...)det känns som väldigt onödiga pengar då. Vi sparar in på alla "små inköp"... åker till Lidl och handlar 5 kassar för 30 euro och då räcker det till frukost i minst en vecka, "trevligheter" på balkongen, några luncher om man inte orkar gå ut att äta alla dagar. Lunch och middag prioriteras annars av hela familjen att äta ute... Vi köper aldrig med något hem ...finns aldrig nåt jag känner att jag måste släpa hem. Skulle nog aldrig resa om jag inte hade råd att unna mig... fast man vet inte hur man skulle resonera om man hamnade i den situationen.

Malin - 19 dagar kvar tills jag är på Kreta.... och handlar på Lidl
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT