![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi bor sällan på hotell med pool och solstolar. Däremot så upptäckte vi förra året barnfamiljer som "reserverade/markerade" plats på stranden
![]() ![]() Anledningen var att när det blåser så blir stranden väldigt liten och smal. Man kan i princip bara ligga i en rad, 10 cm till nästa handduk. Usch! Alla får inte plats. (När det blåser går inte badbåten till Milos, där det är lååååångt mellan handdukarna). Vi var på stranden i flera timmar utan att se någon bredvid oss. Sent på eftermiddagen kom familjerna (svenska!) ner till sina handdukar. Vi satt hela tiden och hoppades på att någon våg skulle ta, i alla fall en liten, liten av deras handdukar ![]() ![]() Ett annat knep var att om man är två personer, så lägger man ut fyra handdukar och får på så sätt mera plats. Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej tackar vet jag en ÖDE strand på Samos.Helt utan solstolar underbart. Pol? när vi har ett helt härligt hav att bada i
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag föredrar också havet, men min dotter har eksem och blir sämre av att bada i saltvatten! Det är anledningen till att vi väljer poolen!
Jag skulle aldrig "boka" solstol men det är tyvärr många som gör! /Ulrika |
|
||||
|
||||
![]()
Det är också anledningen till att vi "lånar" pool. Inte för att barnen har eksem men för att de inte har varit så förtjusta i havet. För en ettåring kan det vara lite läskigt med vågor och smakar illa att få vatten i munnen. Får se i år när tjejerna är större om det blir mer bad i havet.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Torr hud (sonens) svider i saltvatten. Jag hoppas att vi hittar någon bra hudkräm till sommaren, så att det går bättre med bad i havet.
Jag skulle klara mig utmärkt utan pool. Blir bara korta stunder på solstolen för mig vid poolen. Förra sommaren fanns det en lite sunkig nästan söndersliten solstol som oftast var ledig som jag kunde ta. När jag inte "trevliglånade" omgivningens paxade solstolar! ![]() Aina |
|
|||
|
|||
![]()
Det värsta jag upplevt i "paxa solstolar" var på Mallorca sommaren 1990. Då bodde vi utanför Palma de Mallorca på ett hotell där tyskar var dominerande. De hade sina handdukar 14 dagar i sträck vid poolens solstolar. Tog aldrig bort dem! På stranden hade de "rutor" inhägnade med stenar i sanden så att de hade sin plats...
![]() ![]() Jag har absolut inget emot tyskar..detta "fenomen" finns bland alla nationaliteter....men denna gång var det tyskar med detta otrevliga beteende... ![]() Lissi |
![]() |
|
|