Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-11-15, 20:58
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Grekisk fest i Lund 24 nov -07

Svensk-Grekiska föreningen i Lund firar 35 års-jubileum och i samband med detta ordnas det med festligheter.

Tid: Lördagen den 24 november efter kl 20.00
Plats: Folkets Park i Lund
Inträde: 100 kr
Mat: 70 kr + dryck

Grekisk musikgrupp från Kalmar kommer att spela under kvällen + någon som spelar lyra till den pontiska musiken.

Även Grekiska Riksförbundet kommer att ha sin del i evenemanget, bl a kommer en dansgrupp bestående av barn/ungdomar från Stockholm att medverka.

Alla, gammal som ung, är hjärtligt välkomna hälsar Nikos från Restaurang Eros i Lund

Någon som hänger med?

//Zanét
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-12, 17:33
Polizoni Polizoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 6
Standard Sv: Grekisk fest i Lund 24 nov -07

Nu kan jag inte minnas om det var just den festen men jag antar det, och jag va där... För det var inte gammle Babbis som sjöng som vanligt.
Jag tycker det är jätte synd att det inte finns fler som sjunger eller att det annordnas med någon artist från Grekland, här i Skåne. För Babbis e så utjtatad för oss alla... Och det känns oftast som att det inte händer något nytt, det är stammisar på alla fester... Och det är så tråkigt, inget nytt folk, men jag vet att det finns. Ingen vill gå på de grekiska festerna längre... Det annordnas mest pontiska fester, vilket inte heller är så kul för oss icke-pontier... Har lite svårt att få den där inlevelse känslan när man dansar... ha ha...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-12, 17:34
Polizoni Polizoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 6
Standard Sv: Grekisk fest i Lund 24 nov -07

Jag glömde fråga... Var det den festen när polisen kom och förbjöd försäljningen av all sprit...? Många åkte hem då....

Organisera mera!!!!!!!!!!!!!!!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-12, 17:57
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Grekisk fest i Lund 24 nov -07

Citat:
Ursprungligen postat av Polizoni Visa inlägg
Var det den festen när polisen kom och förbjöd försäljningen av all sprit...? Många åkte hem då....
Nej, det var inte den festen jag aviserade om. Den festen du nämner var vad jag vet inte organiserad av någon grekisk förening och den var veckan innan och den var vi inte på.

De pontiska festerna tycker jag bäst om och nej, jag är inte pontia på långa vägar utan är en vanlig souidesa Däremot kan jag inte få nog av den pontiska musiken och gillar att dansa de få danserna jag kan

//Zanét
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT