Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Musik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-09-21, 02:43
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Grekisk musikvideosite

Jag satt och rensade bland alla siter i min Favoritlista. Jag måste göra det lite då och då... Bara mappen Grekland är rätt omfattande...

Jag tänkte ta bort den här men kollade vad det var innan. Som väl var! En site med enbart Grekiska musikvideos!!! Jag har väl snubblat över den vid något tillfälle, lagt till den i Grekmappen, och tänkt att jag skulle kolla den senare... Något jag vid det här laget borde lärt mig inte blir av... Förrän nu då.

När jag kollade var det först Elena P. och direkt efter kom Plutten... OK då, Plutarxos... Dvs rätt bra musik. Med bild. Det krävs nog en hyfsad lina, speciellt om man vill köra fullbild som det faktiskt går. Jag har 10 Mbit och fick kanonkvalitet!

Jag kunde vid en snabb blick inte se något som bryter mot Forumets regler. Och även om det skulle finnas någon liten reklamgrej så är väl detta så pass intressant för de flesta att länken kanske kan ligga kvar...?

http://foxtv.gr/

Slå upp en Ouzo. Se till att resten av familjen har tillgång till öl, läsk, popcorn och TV. Lås in er i rummet där datorn står. Starta datorn, lås upp och gå ut och hämta flaskan... Lås igen. Koppla upp. Njut...

Peter
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-09-21, 05:05
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Grekisk musikvideosite

Naturligtvis var jag tvungen att gå tillbaka dit och kolla lite mer. Dvs jag fastnade där tills nu... Och det fanns så otroligt mycket mer än jag såg vid första anblicken! Jag försöker sparka mig själv i baken som straff för att jag inte kollat den här länken ordentligt tidigare...! (Fan vet var jag hittat den... )

Det finns massa "vanliga" video med musik från hitlistor också. Inte bara Grekisk musik. Det finns både radio och TV sändningar. Dessutom tydligen en mängd filmer! Ända från 50-talet och framåt! TV-serier från 80-talet och framåt... Och massa annat godis!

Det finns två "dropplister" ovanför bildrutan. Där kan man till vänster välja om man vill se TV, lyssna på radio, titta på video osv... Till höger väljer man sedan mer detaljerat. Sedan märkte jag nu att alla video går inte att se på full skärm.

Om man väljer att se Grekiska video så är det en salig blandning. Allt från det moderna till Zorba-orginalet från filmen med Anthony Q och Allan Bates som dansar på stranden. Och andra urgamla gamla svart-vita filmer med bl a Stelios Kazantzidis!!!! Troligtvis från tiden när jag föddes... Och jag har passerat "bäst före datum..."

Bara gotta er. Det verkar vara en guldgruva...

Peter
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-09-22, 12:45
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Grekisk musikvideosite

Hej ! Tack för gottepåsen.Den räcker länge.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-09-22, 18:08
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Grekisk musikvideosite

Det var så lite så!

Jag kan inte tänka mig att det finns någon annan site som har så många Grekiska långfilmer som dessutom visas i fullformat. Det är ju flera hundra! Och sedan allt annat...

Det är ju suveränt för Greker här och alla andra som kan hyfsad Grekiska. Som träning och för att hålla språket vid liv. Själv kan jag tyvärr för lite Grekiska för att hänga med...

Men som sagt så krävs det en hyfsad lina. Jag skulle tro att det fungerar ner till 2 Mbit vanligt bredband.

Peter
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-09-28, 21:17
IBM IBM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Västerås
Inlägg: 48
Standard Sv: Grekisk musikvideosite

Hej!
Försökte kolla men det gick inte. Vad är det man skall ha installerat Funkade inte med Media Player. "Antingen är filen skadad eller så stöds inte formatet" står det i meddeladeruta. Hälsningar IBM

Senast redigerad av IBM den 2007-09-28 klockan 21:22. Anledning: Tillägg
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-09-29, 15:19
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Grekisk musikvideosite

Citat:
Ursprungligen postat av IBM Visa inlägg
Hej!
Försökte kolla men det gick inte. Vad är det man skall ha installerat Funkade inte med Media Player.
Det var märkligt. Jag använde Media Player och det fungerade alldeles utmärkt! Kolla att du har senast versionen av W M P. Gör så här: Högerklicka på den tomma listen överst. Släll pilen på Hjälp. Där har du uppdateringar och felsökning. Lycka till.

Peter
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-01-03, 21:41
bifa bifa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Grekisk musikvideosite

supersida Stort Tack!!!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-01-04, 08:41
ils avatar
il il är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 153
Standard Sv: Grekisk musikvideosite

En liten fråga

Det visas väl bara små snuttar på några minuter eller gör jag fel?

/Ingegerd
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-01-04, 19:19
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Grekisk musikvideosite

Citat:
Ursprungligen postat av il Visa inlägg
Det visas väl bara små snuttar på några minuter eller gör jag fel?
Nu har jag inte varit inne och kollat på ett tag men musikvideorna visades förut till slutet. Men det är ju bara en video per artist. Långfilmerna sänds ju i sin helhet också. Ca 1.5 timme.

Peter
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-01-05, 11:42
ils avatar
il il är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 153
Standard Sv: Grekisk musikvideosite

Tack Peter

Nu lyckades det fungera för mig också.
Nu är det bara mitt bredband som skulle behöva ökas på. Men som min brorson sa "du får vad du betalar för". Så är det.

/Ingegerd
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT