Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-12-14, 15:28
ekan ekan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Inlägg: 8
Standard Samos eller Skiathos

Hej!

Har varit på Kreta och Korfu mm. men är intresserad av att besöka en för mig ny ö.

Med anledning av datum för vår resa (maj/juni) och flygmöjligheter på vissa helger står det nu mellan Samos eller Skiathos.

Är mycket intresserad av input från er som varit på dessa båda öar och kan ge en rekommendation.

Ska tillägga att jag åker med frugan och vår 2-åriga dotter (+ ytterligare en familj) och prioriterar trevligt strandnära hotell (gärna med pool) snarare än superparty...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-12-14, 15:49
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 634
Standard Sv: Samos eller Skiathos

Välkommen till forumet!

Om ni prioriterar fina barnvänliga stränder är Skiathos som klippt och skuren för er. Skiathos är en oerhört barnvänlig ö, så om ni vill ha en ö som passar en tvååring är valet enkelt - Skiathos.

Senast redigerad av Kalimera den 2007-12-14 klockan 16:45. Anledning: Stavfel
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-12-14, 21:03
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Samos eller Skiathos

Om värme är en faktor som är av vikt så är det varmare på Samos än på Skiathos den tiden på året. Annars håller jag med om att stränderna är bättre på Skiathos. Partyfaktorn är nog något högre på Skiathos än på Samos. Lite beroende på var man bor. Men samtidigt är det lite äldre gäster på Skiathos. Hur man än vänder sig så är den där bak...

Oavsett vilken av dessa två öar du väljer så är det ett bra val! Det är bara detaljer som skiljer och sedan handlar det lite om tur och otur...

Peter
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT