Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-11-19, 22:18
Fernandas avatar
Fernanda Fernanda är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006
Standard ARGOLIS (Argolida)-området

Hei,
Mannen min og jeg planlegger en liten rundtur i Argolis-området i mai.Jeg har gangbesvær gr. sykdom og fått anbefalt den sørlige delen spesielt som forholdsvis flatt og greit og komme seg rundt.
Derfor i utgangspunktet reservert en uke på et handikap-tilpasset sted v Ermioni, på fastlandet innenfor Hydra.

Uken før har jeg foreløpig tenkt sånn:
Flyr fra Oslo lørdag morgen, tar tog fra Athen til Korinth, en liten stopp der - hvor lenge avh av form og tidspkt for tog videre til Argos.
Overnatter i Argos for å komme innom det arkeologiske museet søndag formiddag og se det beina orker av romerske ruiner i utkanten av byen.

Videre søndag etterm til Nafplio, blir der 2 eller 3 døgn - for å kose oss og få sett endel av den vakre byen og omegn. Funnet et lite og rimelig pensjonat, hvor de har foreslått et rom i 1etg m balkong og et felles kjøk ved siden av (damen jeg har maila med virker så koselig, hun forklarte det ligger i en bakke, så balkongen er i 2.etg fra utsiden veldig brukbar pris også - gleder oss :-)
Etter å ha lest Admirala's innlegg om Nafplio her - ble det fart i planene om å komme oss til den byen - takk for info !

Ikke så intr i borger og kirker, men skulle gjerne sett Mykene -
er usikker på hvor vanskelig det er å bevege seg rundt der med en krykke - noen som kan svare meg på det? Mulig m drosje nært utgravnings-områdene?
Og selvfølgelig må vi til Asklipion og Epidavros, - samme spm her som mht Mykene - hvordan det er å komme seg rundt? Skulle det være noen forestillinger på teatret der allerede i midten av mai, hadde det jo vært topp! - både mannen min og jeg har jobbet innen teater stort sett hele vårt voksne liv.

Og så:
Jeg har jeg rett og slett forelsket meg i den lille byen Palea Epidavros i bukta - noen som er kjent / vært der?
Har faxet/mailet m noen overnattingssteder der, men ikke bestemt hvor vi skal bo. Vil bo i selve landsbyen, ikke lyst til å være avhengig av å leie bil - og vil ikke lage noen store måltider, så leilighet er unødvendig.
Er et lite, gammelt teater der óg, har jeg sett.

Takker om noen har noen tips og råd i dette området.

Mens vi er i Ermioni, vil vi utforske det vi har overskudd til av øyer og landsbyer i omegnen der i sør,
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:47.