![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan Kalimerianer!
Ber direkt om ursäkt för min vägg av text här nedanför, men behöver lite tips ![]() Jag är ny här och inleder med en liten nöt som ni gärna får hjälpa till med att knäcka. Jag skulle behöva lite tips på resa till Grekland. Är halvgrek så jag har spenderat många barndomssomrar i Grekland. Runt Thessaloniki och i "byn" med badsemestrar vid Halkidiki, Katerini, Asprovalta, men aldrig någon ö. Det var ett tag sen jag var i Grekland så nu tänkte jag åka ner med min son (14 år) och åka till just en Ö. Jag vill ju naturligtvis att det ska bli så bra som möjligt för oss båda, men vet inte riktigt vad jag vill ha ![]() Min första ide var en 3veckors öluff mellan några öar för att se så mycket som möjligt, men har dragit ner på ambitionerna då jag hellre vill ta det lugnt och inte flänga runt så mycket, utan så enkelt som möjligt. Iafall denna första vändan, för mer ska det bli har jag tänkt. Har varit "hemifrån" alldeles för länge nu. Jag kan tänka mig charter, men skulle kunna tänka mig att fixa flyg o boka hotell själv, lite ansträngning kan man ju iafall göra. Så vad är jag ute efter ? Jag velar lite här. Som liten bodde vi alltid i lägenheter som vi hyrde med självhushåll, så det skulle vara kul att få ha lite "hotellyx" för en gång skull. Med det menar jag i princip att jag vill kunna få frukost på hotellet om vi någon morgon inte skulle orka springa ut o handla på något frukostställe. Men gärna ett rent och trevligt hotell. Gärna pool och väldigt nära till havet. Helst bara några meter. Men samtidigt vill jag försöka undvika de värsta turistställena. Jag pratar grekiska i princip flytande så att göra mig förstådd och ta mig runt borde inte vara några problem. Har precis börjat kolla lite resor, tänker åka någon gång i sommar under semestertiderna. Kan styra min semester rätt så fritt, så bara skolorna är stängda för grabben skull, så kan vi i princip åka när som. Alla tips mottages ![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|