![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu på em när dottern (MIAS
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jupp, min svägerska sticker till Chania från Sturup 04.20 ![]() /Sven |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, men det var jo bra gjort av Apollo å fremskynde reisen slik de kom seg avgårde
![]() Synes det har vært skrevet så mye negativt om Apollo i det siste..., de gjør da noe bra også ![]() God tur til datteren...., heldiggris.. (som vi sier her i Norge) Ia |
|
||||
|
||||
![]()
För henne var det väl inte så illa,men kanske några som har jobbat hela dagen och har lång resväg kan det ju bli besvärligt
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi är jättesura på Olympic. Sonen och hans flickvän kom till Aten med SAS och fick veta att flyget till Kos med Olympic helt enkelt var inställt på grund av strejk, och att man bokat om dem till ett sent flyg, utan att fråga om dom ville, förstås. Sen ankomst till kos= inga båtar till Kalymnos. Alltså köpte de biljett på Aegean i stället, som inte krånglar. Frågan är om de kommer att få några pengar tillbaka från SAS eller Olympic.
|
|
||||
|
||||
![]()
Aha, det förklarar varför min pappas och hans sambos plan är försenat till Karpathos! De sitter just nu på Arlanda och väntar på att få komma iväg kl 13. Hoppas de kommer iväg då. De skulle ha farit redan vid 9.35!
Jenny |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Så det är nog tyvärr bara att bita i det sura äpplet....sorry ![]() Hoppas resan får en bättre fortsättning sedan i alla fall...i värmen och solen! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
![]() ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
De kom iväg 14.10, så det blev inte 12 timmars väntan, som för dig Peter! De hade tur den här gången. Det värsta är ju att man får ju inte en dag extra som kompensation, för den dagen man har spenderat på flygplatsen! Jenny |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hoppas det löser sig ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]()
Fy vilken mardröm att börja semestern så...
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I båda dem är alla force majeure-paragrafer borttagna. I stället gäller försäkringen vid alla omständigheter som man själv inte kunnat rå för. Jag tror det är vanligt numer, men självfallet kan man inte ta det för givet utan måste kolla upp den villkoren för den försäkring man har. |
|
|||
|
|||
![]()
Kanske var lite otydlig...jag menade "ersättning" från SAS t.ex....DÄR kan det nog vara svårt att få nån kompensation, menade jag, när strejken gällde i Grekland och inte det flygbolaget ens.
Att reseföräkringar och andra försäkringar kan täcka strejker hade jag ingen åsikt om. Det stämmer säkert, därför man tar en reseförsäkring antar jag.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej då, jag förstod dig
![]() Jag kollade förresten samma sak i sonens studenthemförsäkring för inte länge sedan, och även där gäller alla orsaker till inställd resa eller försening som man inte själv rör för. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|