Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-06-21, 09:36
Anjas Anjas är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Myggmaskin & boende/sammanfogad

Behöver er expert-hjälp. Både jag och min son reagerar väldigt mycket på myggbett (min man besväras inte alls) så jag har laddat upp med myggmedel och allergimedicin inför vår båtluff.
Men hur är det med dessa mygg-maskiner som man pluggar in i eluttaget? Köper man dessa här hemma innan resan eller på plats? Finns det olika modeller och vilken är i sånt fall bäst? Hur lång "räck-vidd" har dom, ska man ha en per rum eller täcker de ett stort område? Ledsen om frågorna verkar lite löjliga men vi besväras verkligen av myggbetten. Tacksam för hjälp!

Sen en annan fråga. Vi tänkte fara till Naxos först och anländer dit den 2 juli, jag tänkte inte förboka rum för jag förmodar att det fortfarande finns ganska gott om dom på Naxos. Vi vill bo i Agia Anna och hoppas få hyfsad logi och om någon av er tror annorlunda är jag tacksam för era åsikter.
Vi är sedan lite sugna på att åka till Syros och närmare bestämt Kini men hur är det med rum där i början av juli? Måste man förboka? Vi skulle helst inte vilja ha så mycket bokat utan vara fria att åka vidare när vi vill men samtidigt så har vi med en fyraåring så vi vill ju inte bli stående utan boende. Så vad tror ni om Kini, finns det mycket rum?
Eller vet ni någon annan ö i krokarna som är mysig och har gott om bra boende? Vi åker via Rafina både vid ut- och tillbakaresan och har faktiskt bokat boende där första och sista natten, känns tryggt. Men det går ju inte lika mycket båtar från/till Rafina så vi bör hålla oss i ögrupperna som är hyfsat lätttillgängliga därifrån.
Tack snälla för er hjälp!
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:01.