![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hi, hi... tur att du har koll på oss Janne
![]() Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Får väl bara hänga med i hyllningskören och gratulera.
Jag har väl varit med här ganska länge. För länge sedan hade ju jag en konkurrerande sida till denna men den håller snart på att slå rekord i att vara ouppdaterad. Detta med vykorten hade jag helt glömt bort, kul grej på den tiden. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]()
Grattis på 10-årsdagen!!! Minst 10 år till önskar jag mig.
![]() Jag kommer ihåg åsnan på bilden från den föseta Kalimerasidan, vilket betyder att kalimera fuunits i mitt liv ganska länge ![]() ![]() *Nicki* |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Jag är en av dem som bara "smygläste" på gamla forumet...registrerade mig när detta forum öppnade och sen dess är jag fast ![]() ![]() Har varit med på två träffar i Göteborg och tycker det vore kul om man kan få till det och komma till Stockholm i december. Kalimera har betytt mycket genom åren men kanske allra mest sista tiden. Tack vare Kalimera har jag fått en riktigt go vän. Det började så här: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=6845 Efter att jag kollat min "inbox" den dagen har jag och Lotta haft så gott som daglig kontakt och även träffats IRL. Det är en ganska märklig historia om allt vi har gemensamt som skulle ta hela natten om jag skulle berätta ![]() Sen Lotta startade tråden har det varit en lång väntan men om 1 dag och 8 timmar åker vi till Kreta...tillsammans ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hoppas ni får en härlig resa. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tusen takk for a l l glede og nytte Kalimera har gitt meg ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
ETT STORT GRATTIS
![]() ![]() Verkligen ett jättebra forum. Har blivit Kalimera-beroende. Så fort jag slår upp ögonen på morgonen, så sätter jag på datorn och går in på Kalimera. Barbro ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack vare Kalimera träffade jag Malin! TACK! En riktig god vän har hon blivit. 22 timmar kvar till avresa! Lotta (medlem sen 2005) Grattis igen! |
|
|||
|
|||
![]()
Hittade till Kalimera våren -98 då vi började fundera på vår första båtluff. Sidan var till stor hjälp vid planeringen och en stor inspirationskälla.
Minns framförallt Arnes inlägg från den tiden om söldukar, vikten av ha eltejp/koppartråd i packningen och duralexglasens nödvändighet för att få rätta smaken vid intagandet av Retsina m.fl. Har under åren träffat en del Kalimerianer både på Kalimerafester och i Grekland och det har varit väldigt trevligt med nya bekantskaper med samma intresse. ![]() Micke |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sten-Åke |
|
||||
|
||||
![]()
STORT GRATTIS TILL KALIMERA (i efterskott) och ett JÄTTETACK till JANNE som har startat denna eminenta sida!
För tillfället lider jag av Kalimera-abstinens då min dator pajat och jag inte kan surfa dagligen ![]() Stort TACK till alla som gjort Kalimera till vad det är! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Stämmer! Att du minns det!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
GRATTIS KALIMERA - Den outtröttlige Janne och numera FRU Camilla till de 10 framgångsrika åren !!!!!
Oj oj oj oj oj vad mycket jag minns och vad mycket som har hänt. 1999 skulle min sambo Bettan för första gången få se hur jag reagerade över att resa till Grekland och allt vi hoppades på att få uppleva. Vi hade varit i Grekland utan varandras vetskap många år tidigare, jag bara en gång men hon hade t.o.m. ö-luffat i luffandets barndom. Parga som vi då 1999 åkte till blev en dundersuccé för oss, vilken härlig stad det är insåg vi, snacka om att välja rätt första-gångs-by. Hur lite eller mycket jag tog information från dåvarande Kalimera minns jag inte, jag var ovan med datorer. Den biten har ju vuxit rejält sedan dess, de årliga Greklandsresor vi företagit oss kommer nu i sommar i och med Lesbos att bli den 11:e i obruten rad. Vi förstår inte hur vi ska kunna undvika ( ? ) Grekland ![]() Naturligtvis är alla möten det som blivit min guldkant här. Reggade jag mig 1999 redan minns jag inte riktigt men jag tror jag har varit med sedan före sekelskiftet. Mötena startade då jag tog initiativet till Kalimerafesterna som startade 2001 (Hallå Rasmus !!!!!). Dock är Ole den person för första gången i forumet föreslog fest, han var med då 2001 i Stockholm men har inte synts till sedan dess. (Läser du Kalimera, Ole ???) Att jag haft med en hand eller två i de två andra festerna (Malmö 2002, Uppsala 2003) är ju bara bonus. Jag resonerar så att festerna ska spegla en av de viktigaste bitarna i vårat resande, vi Greklandsdårar - MÖTENA MED MÄNNISKOR. De sker ju även här hemma där vi bor, kalla Norden så att de får fortsätta i någon eller flera former är ju självklart - lika självklart som att Kalimera nu påbörjar sina 10 nästa år ![]() ![]() ![]() Vi missar Juni-festen men den 1/12 är vi absolut gjutna på, var så säkra ! GRATTIS till 10 år åter igen, Kalimera !!! Hasse ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har förresten skickat en "födelsedagspresent" idag till Kalimera, riktad till Janne särskilt men givetvis får Camilla ta del av den (när du vill släppa den ifrån dig en stund, Janne).
Jag tror du förstår vad det rör sig om Janne, men säg för sjutton ingenting här "öppet". Det förblir din och min hemlighet, eller hur ?? Spjuvern Hasse ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Även jag sällar mig till hyllningskören! Grattis Kalimera! Och jättestort tack till Janne och Camilla!
![]() ![]() ![]() Jag tror det var våren -98 (jag kan ha fel, rätta mig nån som vet) som jag läste en artikel om Grekland i Allt om Resor. Där fanns adressen till kalimera.nu. Och ibland händer det underverk; jag gick in och kollade. Sen dess är jag fast och har blivit fullständigt beroende av Kalimera! ![]() Hälsn Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis på 10års dagen och stort tack till dig Janne
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jättegrattis Kalimera på 10-ÅRSDAGEN
![]() ![]() Trevlig semester i det härliga landet Grekland. ![]() Med vänlig hälsning pia-marianne |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|