![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har alltid med mig värmeljus och någon liten ljuslykta.
Första förband, plåster, olika värktabletter och lite annan bra och ha medicin som allergitabletter har jag också alltid med mig. //Stina ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kylväska har vi också med oss! Men inga kylklampar. Har fortfarande inte hamnat på ett pensionat med fungerande frysfack. I alla fall inte tillräckligt kallt för att vattnet ska frysa.
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
....tja,vet inte riktigt om detta gäller här, men en gång kom jag till Rhodos flygplats med bl.a ett par liter rå linolja,10 st fällknivar,10 brynen och 3000 vykort i ryggan......
Då blev jag vänligen ombedd att stiga åt sidan efter genomlysningen, men så vare nån som kände igen mej som den där svensken som ofta åker till Karpathos, så det ordnade sej omsider..... ![]() Senast redigerad av Mikke den 2009-08-02 klockan 03:29. |
|
||||
|
||||
![]()
Senaste resan så var vi inte lika effektiva vad gäller packningen. Jag hade lyckats att få med mig en slipshållare, men frun var värre. Hon hade packat ned rikskupongerna!
Stor nytta vi hade av dessa ting ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, Helen detta ämne hade vi mycket roligt kring på vår Kalimeraträff. Jag skrattade så tårarna rann och fler med mig.
Det mest udda jag hade i bagaget var nog det samma som Ricky redan skrivit i denna tråd, dvs en liten handfläkt. Den fick jag av min dotter inför resan, inköpt för 10 kr på Claes Olsson. Som sagt så blev grekrena riktigt imponerade när den kom fram och det gjorde den med jämna mellanrum, speciellt vindstilla kvällar och på bussen. Kunde ha sålt hur många som helst där nere, så inför nästa år skall jag "ladda" med flera sådana som gåvor. Det vi skrattade mest åt har ännu inte dykt upp här, skall bli kul att se om det kommer!!!! Kicki |
|
||||
|
||||
![]()
Många är tydligen intresserade av den portabla minifläkten!?
...jo, den fungerar ![]() Företaget som säljer ska verkligen ha en eloge också! De hade/har tre olika modeller. Jag beställde en som kunde spruta lite vatten samtidigt som den fläktade. Jag fick fel fläkt levererad. Jag ringde företaget som skickade rätt fläkt direkt, och sade att jag kunde behålla den första fläkten. När väl den rätta fläkten kom så gick den i sönder direkt samt att den läckte vatten. Jag ringde åter till företaget, och de sade att de hade en annan fläkt som var bättre (det är denna fläkt jag rekommenderar) Eftersom det hade varit strul så skickade de fläkt nr 3 till mig....Jag slapp betala för alla fläktarna ![]() ![]() Fläkten är i storlek med en liten mobiltelefon! Fläkten kostar 99:- Handla för mer än 100:- och det är gratis leverans! Fläkten ni ska köpa har tre mjuka fläktblad och den är rörlig/hopfällbar. Man kan hålla den i handen, ställa den på bordet eller hänga de runt halsen och vinkla den mot huvudet. Är ni intresserade så googla: Fläkt för resan - The Cooler |
|
|||
|
|||
![]()
Min senaste favorit är en liten smidig ledad batteridriven boklampa som jag alltid tar med mig på resa.
Jag kan sitta och läsa var som helst , och är inte beroende av om läsbelysningen är bra eller dålig där jag vill sitta och läsa. eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jag brukar ta med mig en "brassestol" under armen. Klarar inte av att ligga några längre stunder på en filt på stranden, sitter hellre i skuggan och läser.
![]() Senast redigerad av hasa den 2009-07-31 klockan 22:55. Anledning: Glömt ett ord. |
|
|||
|
|||
![]()
Tips tlll er som brukar vilja ta med EGEN kudde.
IKEA har bra kuddar som är "vakumpackade". Väger inget och tar ingen plats! Thomas |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har haft med mig en hund som jag skulle leverera på plats, men den fick jag inte ner i resväskan
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ögnade lite snabbt igenom tråden igen för att se vad jag glömt för "bra att ha saker", platt-tången får följa med och resestrykjärnet lämnas hemma. Tack för tipset
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det konstigaste jag haft med är nog fyra par trätofflor som jag fick beställda av en grekisk kompis som bott i Sverige på 70 talet och tyckte dessa skodon var oöverträffliga
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har med lite kläder i min väska, verkar vara det mest udda hittills
|
|
|||
|
|||
![]()
En år hade jag med en överaskning till sonen från Sverige, en jättesöt liten dvärhamsterunge. Den köpte jag i en djuraffär i Sverige och jag kan lova att alla tittade väldigt intresserade när han kom ut på rullbandet i sin lilla transportbur i Aten
![]() ![]() Kan berätta att sonen blev själaglad när jag kom från Sverige den gången, tyvärr finns inte våran lilla Speedy längre, men vi hade 3 års glädje med honom. När jag själv semestrar i Grekland tar jag alltid med värmeljus och en fin duk att lägga på balkongbordet, och min kudde såklart. Monica |
|
||||
|
||||
![]()
Min skurtrasa fick stanna hemma denna resan
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har jag läst igenom denna tråd igen och jag kan inte bestämma mig vilka av era tips jag skall lyda... men en dörröverhängare har jag nu införskaffat i alla fall. Och så funderar jag på äggkopparna, de måste vara ordentliga... Ja, vi får väl se imorgon!
En vas skulle vara bra, för blomman som jag plockar till mitt bord varje dag... Men vem sjutton åker till Grekland med en vas i bagaget? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Äggkopp? Det brukar funka med korkar från vattenflaskor
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det funkar med en kork. Man kan göra så, men det känns inte rätt, om du förstår.
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, man kan få en rätt oförklarlig känsla för vissa prylar. Du skulle ha köpt den
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|