![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() Fantastisk konsert! Så duktiga musiker och sångerskorna var jätteduktiga ![]() Georgios var på strålande humör och han är ju bara sååå bra ![]() ![]() //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Santur, santouri eller helt enkelt hackbräde Kärt barn har många namn och fler än de nämnda
![]() https://www.youtube.com/watch?v=xPZdpVsTJpo Karin som också var på konserten, klappade händerna, sjöng med och grät nästan hela tiden. En tant i raden bakom skickade mig pappersnäsdukar. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Svar till Kenneth:
Nja jag vill nog säga att bouzouki är det mest framträdande instrumentet i rembetikon. Däremot inte när man kommer ut på öarna. Sen tycker jag allt att bouzoukin hade en nog så framträdande roll på konserten. Jag sysslar själv med rembetikomusik och spelar bouzouki så jag njöt hela konserten ![]() Senast redigerad av Bengt Olov den 2014-04-28 klockan 12:36. Anledning: Felskrivet |
|
|||
|
|||
![]()
Bouzoukin är det vanligaste och mest framträdande instrumentet i rembetikomusiken vilket i och för sig jag tyckte att det var på konserten också.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag var också på konserten i lördags och kan bara instämma i alla positiva ordalag. MEN var verkligen i valet och kvalet innan, eftersom jag av grekiska vänner i Grekland blivit ombedd att absolut inte gå dit. De menar på att Dalaras numera är mycket illa omtyckt - faktiskt hatad av många - och kallas korrupt, falsk etc. Hans äktenskap med en fd PASOK-minister har också med saken att göra. Nu ska man inte tro på allt men faktum är att det har kastats både joghurt och ägg på honom under hans konserter i Grekland nyligen, bl a under en konsert, som han gjorde gratis för mindre bemedlade utanför Atén.
Även jag vill rekommendera filmen Rembetiko av Costas Ferris. Den gick som TV-serie någon gång i slutet av 80-talet vill jag minnas. Tror jag spelade in den..... |
|
|||
|
|||
![]()
För ett par år sedan uttalade han sig politiskt och uttryckte att det grekiska folket hade sig själva att skylla för krisen i landet och det blev ju inte så populärt. Det var efter det uttalandet som tomaterna och yoghurten kom fram. Jag vet inte om det fortfarande är tufft för honom att spela i Grekland men om det resulterar i att han gör fler spelningar i Sverige så....Han är en fantastisk artist och utstrålar värme när han står på scenen. Det kanske är det han ska hålla sig till
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Även jag var på konserten i Uppsala. Jag var imponerad av den värme han utstrålar och hans mjuka känsliga röst som också har en stor styrka.
![]() Musikerna utstrålade känsla och kunnighet, sångerskorna var fantastiska och de fick också möjligheter att briljera var för sig. Vi fick som grädde på moset, möjlighet att personligen tacka Georgios Dalaras personligen vid frukostbordet. ![]() //Lena |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Eva |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|