![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
...nja...tvål i sej är ju förtvålat fett,d.v.s fett förenat med en bas, så oavsett vilken tvål man än använder så eren ju vattenlöslig, och därmed följer den med vattnet när man duschar....
Sen i relation med den vattenmängd man använder plus det lilla av tvålen som följer med, så tror jag inte man behöver oroa sej för att rören ska sätta igen..... Jag har använt olivtvål det senaste decenniet, och "mina" rör funkar fint.... ![]() Dessutom är olivtvål utmärkt som raktvål. Mikke |
|
||||
|
||||
![]()
Till kroppen väljer jag tveklöst olivtvål av de två, men till allt annat är galltvålen överlägsen enligt mitt tycke.
Galltvål är för övrigt fetare än olivtvål. Oxgalla lär vara det absolut fetaste som finns i naturen. Det är därför den löser upp alla andra fetter, proteiner mm som annars är svåra att lösa upp. |
|
||||
|
||||
![]()
Galltvål till kroppen nej knappast. Duscreme räcker bra där.
![]() Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Måste få fråga om det är galltvål man använder för att
få bort fisklukt på händerna när man rensat fisk ? Tar den även bort lukt tro ? Undrar Chris |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror att det är en sk metalltvål som tar bort fisklukt, inte galltvål. Fast galltvål kanske fixar det också! Jag lyckades idag att få bort målarfärgsfläckar (intorkade) från gubbens shorts, vattenlöslig målarfärg, men ändå...
|
|
||||
|
||||
![]()
Jamen, i Grekland använder de ju olivtvål till allt! Deras rör är ju tunnare än våra. Är det därför det lätt blir stopp där?!
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|