![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den absolut godaste gyron finns på Naxos på gatan från torget ner mot hamnen. Svårt att förklara var men alltså om man går från lilla torget inte långt från stranden och sen fortsätter ner mot centrum men precis innan man går över en trafikerad gata, där ligger "hålet i väggen" på vänster sida där en gubbe snabbt som attan fixar himla goda gyros! Planerar att passera Naxos i sommar och ser redan fram mod en god gyro!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men de gyros som vi äter nuförtiden i Grekland duger gott också. Bland dom bättre tycker jag är på Platanostorget i Skopelos, Magali tror jag det hette som vi gillade bäst, och även Five Star Deli på Karpathos hade jättegoda gyros. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg har også gode minner fra Larnaka, men den gyros man fikk der for 25 år siden, var noe helt annet enn det meste som serveres av gyros i Hellas i dag. Marinert, mørt lammekjøtt, nystekte, varme pitabrød..... mmmm
|
|
||||
|
||||
![]()
I Korinth förra året i november åt vi underbart goda och billiga Giros.
3,50 st med en kall Alfa. ![]() Första gången var på Rhodos 1981. Många har det ätits genom åren men var den godaste har ätits är för mig en svår fråga. Gott är det i alla fall ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Absolut godaste gyros äter man på taverna Nees på Mandilara street på RHODOS: Stor,
jättegod helt i en klass för sig och billig. I oktober kostade den 2 euro. Min första gyros åt jag också på Rhodos och då fick man gå till Gamla stan nästan längst ner på Sokratus och där fanns ett litet ställe som påminde om en gammaldags kiosk här hemma och då föddes kärleken till Gyros. Många har testats genom åren och på många öar runt om i Grekland men den på Nees är i en klass för sig och snart är det dags att åter äta en. Margaretha |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Irene |
|
|||
|
|||
![]()
Nees taverna ligger på Mandilara 9. Ligger mellan Dragoumi street och Iroon Polytehnou.Om du går från Dragoumi så ligger den på höger sida. Smaklig måltid
Margaretha |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() (längtar som en toka nu) |
|
|||
|
|||
![]()
Ja det är efter kyrkan. Någon affär emellan och sen är tavernan där. Har stora parasoller ute som det står ALFA på.
Margaretha |
|
|||
|
|||
![]()
Beste gyrosen har Kapodistrias i Nafplio
![]() Og den - og alle andre gyroser - vil jeg bestemme ingrediensene i selv: pitabrød, kylling, tzatziki, tomat, løk og helst litt av den røde sausen de har på Kapodistrias. Namnam! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Irene |
|
||||
|
||||
![]()
Väldigt god gyros kan man få på "Giro Giro Oli" på Kalymnos hos Anna och Manolis i backen mitt emellan Myrties och Massouri
![]() ![]() ![]() ![]() Siw o Lena ![]() ![]() som får njuta av detta om 25 dagar ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kom på att jag aldrig har ätit gyros på Kalymnos
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bästa gyros inköptes i Parga alldeles vid Kryoneri- stranden. Tog sedan med paketen till den lilla stranden. Och vad det var gott!
Pinulk |
|
|||
|
|||
![]()
Vi är inga jättefan av pita-gyros men de gånger vi äter vill vi ju att de ska vara goda. På Tilos i Livadia, mitt emot bageriet var de jättegoda, liksom i Tinos Chora hos "Hassan" grannen med Epeinio vid "delfintorget." Väldigt trevlig personal dessutom!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() MVH zakka |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi - som hoppas på att det finns i september. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är tillbaka från årets resa till Naxos men hittade aldrig mitt gamla gyroställe. Kanske har det stängt? Det fick bli en gyro på stora hamngatan istället och den var minst lika god som dom förr i världen!
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|