![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Själv håller jag på så mycket med dator, iphone, kanon och annan teknik på jobbet att jag helst vill slippa det på semestern. Teknikavgiftning, typ. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sarong tycker jag är fantastiskt i stället för strandhandduk, torkar snabbt, sanden fastnar inte och den är tillräckligt stor för att svepa in sig i. De blir snygga när de solbleks!! Klädmängden du har skrivit om är helt okej, sen kan det behövas en tröja om man besöker platser där det blåser mycket. Solkräm är bra att ha med från Sverige, särskilt om man vill ha utan parfym. Övriga toalettsaker kan köpas på plats om man inte ska resa runt, då passar småflaskor bättre. Mitt bästa tips är att lägga fram all packning man har tänkt ta med och sen ta bort ALLT sådant man kan överleva utan. Sen lägger man tillbaks max 1 sak som lyx! Lycka till med packningen! Våga |
|
|||
|
|||
![]()
Hej. Vi brukar ha samma schampo/ duschcrem, sen häller jag över min egen lotion i en liten burk. Solfaktorn har sambon i sin ryggsäck som är handbagage. Inget smink alls. Hade det förut, men använde det aldrig.
Planerar alltid min klädpackning, och skulle det bli så, så får man ju tvätta upp det. Har inget badlakan, bara en sarong, den är perfekt i många lägen. Blir väl lite mer i år, ska ju vara borta i 2 v denna gången. Kanske ses på Spiros i år igen? Ska ha mitt tvååriga barnbarn med mej ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Många olika tips...men jag förstår fortfarande inte varför man ska ha med shampoo, balsam, duschtvål i småförpackningar... Om man är borta i 2 veckor så räcker väl inte det ändå...? När jag åker på kortresor...typ 4 dygn har jag med det men på 2 veckor gör man väl åt en normalförpackning på 2 pers...?
![]() ![]() ![]() ![]() // Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Solkräm spelar ingen roll om vi köper i sverige eller på plats - vi får ju ändå släpa med oss flaskorna på de olika öarna. Det är ju som sagt något man inte vill rationalisera bort ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Sen förstod jag inte varför din man inte kan tänka sig att ligga på en sarong på stranden heller... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Googla på SidenSelma! Här hittar du det mesta du behöver i sidenväg till hyfsade priser! Lycka till med packningen. JAG hade aldrig lyckats med att packa minimalt, tyvärr.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Nej men ärligt talat så gör vi inte åt så mycket schampo och sånt, min sambo har som sagt nästan inget hår och vår tvååring har aldrig tvättat håret med schampo. Det räcker med vatten till små barn tycker jag. Vi ska ju som sagt luffa runt lite grann så huruvida vi köper solkräm hemma eller på plats är egalt. Den kommer vi att få släpa på ändå. Det är en av de viktigaste sakerna i packningen! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dessa två tips kommer jag definitivt att ta till mig! Fast kamera vet jag inte om iphonen duger till. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sidenbadlakan tipsar ni om allihopa, och det vore ju kanon att skaffa ett par stycken (min sambo säger nej till sarong, kan ni fatta det?
![]() Var hittar jag dem? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Våga |
|
|||
|
|||
![]()
Ser att flera skrivit om sarong istället för handduk. Vi har slutat att dra med handduk för länge sedan. Ett par saronger går minst lika bra. Om maken inte gillar den färggranna sorten finns det mycket annat att välja på. Vår senaste köpte vi uppe i gränderna i Naxos stad, till det facila priset av 8€. Vi tvättar dem i duschen varje kväll o sedan är de rena o fina till nästa morgon. Har man en extra sarong går den att använda till delar av kroppen som fått för mkt sol! Det är klart att packningen är lite tyngre när vi åker ut än hem, då väskan är tung av ex solskyddsmedel, schampo mm.
|
|
||||
|
||||
![]()
Du har säkert rätt, åtminstone om bilderna tas utomhus i dagsljus. Vi brukar faktiskt framkalla iphone-bilder och även Instagram-bilder. Jag tycker att de sistnämnda blir så coola när de framkallas, som gamla polaroidbilder nästan.
|
|
|||
|
|||
![]() Bara 2... på hur länge? Menar du två pocker per skalle eller menar du för bägge? Hur det än är så skulle inte två pocket räcka till en vecka ens... Jag har med mig drygt 7-10 pocker på en 14 dagarsresa... Visst finns det möjlighet att köpa nya pocketböcker på plats på svenska om mina tagit slut men de är ju fasligt dyra... Iofs kan man ju kolla på hotellet om tidigare gäster lämnat kvar men då blir det ju till att man bor på ett skandinaviskt charterhotell... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fast vi har en son som kommer att vara knappt två år när vi reser, och då hinner man inte läsa så mycket. Fullt ös! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
En sån bok hade jag nog troligen aldrig läst, men den var som sagt jättebra. /Netwolf |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|