![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det är ett dåligt och instabilt protokoll som tyvärr ofta havererar och orsakar avbrott. Sedan beror säkert en hel del av problemen med ATM på öarna på avbrott i teleförbindelsen in till fastlandet. Från Grekland routas sedan ditt uttag via ett speciellt nät som heter SWIFT till Paris, och därifrån, i ditt fall, till SWIFT-centralen i Stockholm. (Av säkerhetsskäl får jag inte avslöja exakt var den är belägen, men den är insprängd i berget tämligen centralt i Stockholm! ![]() ![]() ![]() ![]() SWIFT är det världsomspännade nät som hanterar alla överföringar mellan banker. Om man har möjlighet ska man alltid försöka få SWIFT-valutakurs eftersom den alltid är bättre än bankernas. Hur det kommer sig att jag kan detta? Enkelt! I stort sett hela SWIFT körs på UNISYS-datorer. Min gamle arbetsgivare... ![]() ![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Peter Senast redigerad av Peter den 2007-09-15 klockan 03:06. Anledning: Tillägg |
|
|||
|
|||
![]()
Hmmmmm jag vet jag är dålig på engelska och lite annat....
Läste då Peters fantastiska inlägg om pengar..... ![]() ![]() ![]() x21,x25,DTT,SWIFT,HUB,UNISYS.... m,m, men det är tydligen mer saker jag är dålig på. Ser ut som rena "grekiskan" för mej när jag försöker läsa och förstå det där! ![]() ![]() ![]() Blir VÄLDIGT imponerad av vad en del människor kan! ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Rena pengar i så fall. Visste inte att det fortfarande fanns resecheckar...
|
|
|||
|
|||
![]()
Ber om ursäkt! Såg på Nordeas hemsida att de VISST finns och dessutom rekommenderas i vissa fall!
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|