Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-20, 12:00
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Frågor om Naxos

När det gäller tavernor i närheten så har ni en alldeles nära Harmony, "O Manolis." Här kan man sitta vid bord som står i sanden direkt på den fina långa Maragas-Plakastranden. Här äter man gott och billigt medan man njuter av den vackra solnedgången.
Följer ni stranden åt Agia Annahållet, så kommer ni efter 5 min. promenad till "Paradiso." Den tavernan har ni säkert sett bilder på, man kan sitta under ett stort träd alldeles vid stranden, Prova gärna deras ostpaj - jättegod!
Fortsätter ni 5-10 min. till är ni i Agia Anna och där finns "Gorgona." De har fantastiskt god mat, massor av smårätter att välja bland. All mat finns i kyldiskar under glas så det är bara att titta och välja.
Det är en kort promenad från Harmony in till Agia Anna och här finns en hel del tavernor att välja bland, Gorgona är dock vår favorit. Här finns även några barer.
Sedan kan ni ju ta bussen in till Naxos stad, den tar 20 min. och går från Maragas camping, alldeles nära ert hotell. Glöm inte att förköpa biljett, det gör ni enklast vid entrén till campingen, köp även till hemresan så slipper ni tänka på det sedan.
Ha det så skönt på Naxos, vi stortrivdes på Harmony när vi bodde där förra året.

Ann-Kristin
Svara med citat
Gammal 2007-07-20, 17:53
MFrode MFrode är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Tack så mycket för era svar! Ska skriva ner alla tavernor, så jag inte glömmer bort någon.
Svara med citat
Gammal 2007-07-20, 20:49
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

De flesta turistanpassade butiker tar inte siesta. Däremot var nog ungefär hälften av butikerna stängda på söndagen när vi var där för ett par veckor sedan.

/Marianne
Svara med citat
Gammal 2007-07-22, 23:36
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Bra tavernatips har du redan fått, skriver under på både O´Manolis och Paradiso.
Detta med värdesaker på stränderna då; vi gör inte någon stor affär av det, utan har vår väska (ryggsäck), med värdesakerna i, mellan solstolarna/bredvid badlakanet och kastar ett öga dit då och då. Har aldrig *peppar peppar* blivit av med något i Grekland, känns tryggt...

Hoppas ni får en härlig Naxos-vistelse!

Lena*.
Svara med citat
Gammal 2007-07-23, 10:06

Okej, man får ha lite kolla alltså. Annars så hade jag tänkte köpa en vattentät väska som man kan ha runt halsen. Dom rymmer väl det viktigaste antar jag.
Tack för tipset. Vi längtar redan massar så man hoppas att man får det bra.

Senast redigerad av inkfish den 2007-07-23 klockan 13:28. Anledning: långt citat
Svara med citat
Gammal 2007-07-27, 00:28
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
quote=MFrode;99800]...Annars så hade jag tänkte köpa en vattentät väska som man kan ha runt halsen. ...
Hej! Min erfaring er at det ikke er nødvendig men vattentett veske, verken på Naxos eller andre vennlige øyer. Selvsagt kan man ha ulflaks, men jeg har aldri hatt problemer. Forlater sekken på stranden når jeg vil svømme, tar bare med penger og kort om det er aktuelt med taverna-besøk. I en by stiller det seg nok annerledes. - Grekerne er generelt et ærlig folk.
Svara med citat
Gammal 2007-08-18, 08:55
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Citat:
Ursprungligen postat av MFrode Visa inlägg
Annars så hade jag tänkte köpa en vattentät väska som man kan ha runt halsen.
Det finns även vattentäta "magväskor" om man vill få plats med kameran också... Vi hade en o den funkade jätte bra!
Svara med citat
Gammal 2007-07-26, 07:53
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Annki Visa inlägg
Följer ni stranden åt Agia Annahållet, så kommer ni efter 5 min. promenad till "Paradiso." Den tavernan har ni säkert sett bilder på, man kan sitta under ett stort träd alldeles vid stranden, Prova gärna deras ostpaj - jättegod!
För att inte tala om spenatpajen - en milstolpe!
Svara med citat
Gammal 2007-07-26, 08:04
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Tror inte att deponeringsfacken är gratis på charterhotellen...men vi brukar aldrig hyra nåt så jag vet inte vad de kostar.Om man läser i kataloger så står det oftast deponering mot avgift.
Svara med citat
Gammal 2007-07-26, 12:29

Citat:
Ursprungligen postat av ATHANASIA Visa inlägg
Tror inte att deponeringsfacken är gratis på charterhotellen...men vi brukar aldrig hyra nåt så jag vet inte vad de kostar.Om man läser i kataloger så står det oftast deponering mot avgift.

Jo, jag läste det på apollos hemsida idag. Att dom tar en avgift för det på det hotell vi ska bo.
Svara med citat
Gammal 2007-07-26, 18:27
wildas avatar
wilda wilda är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Kan bara skriva under på Paradisos pajer
Jag har aldrig haft deponeringsbox på hotellen, och faktiskt alltid kännt mig trygg. Vad gäller att ta med värdesaker på stranden har det heller aldrig känts otryggt att lämna ryggsäcken med pengar och kamera i när vi går ner o badar. Särskilt inte på stränder som vid Agia Anna. Jag tror inte alls ni behöver oroa er för att bli av med nåt på stranden!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:23.