Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-19, 21:16
Paulinas avatar
Paulina Paulina är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Hotell Papillon - Argassi i September

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Roc Visa inlägg
Hur är temperatur i hav och på land på Zakynthos i september?
Kan tyvärr bara säga något om den här frågan... Utan att ha sett på en termometer under perioden så kan jag ändå säga att den är utmärkt! Var där 12/9-3/10 förra året och gissar att det på dagarna var 25-30 grader och vattentemperaturen var perfekt, även såpass "sent" som den 3/10...

Några dagar i mitten-slutet av september kan det komma höstregn, så gjorde det även när jag var där, men de var snarast härliga!
Svara med citat
Gammal 2007-07-20, 00:08
Zante Zante är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005
Standard Sv: Hotell Papillon - Argassi i September

Hej!
Zakynthos i september brukar vara finfint (som de flesta ställen i Grekland). Varmt i vattnet och behagligare temperaturer. Visst kan det regna någon dag, men oftast är det lite och drar sedan förbi. Stranden i Argassi är ganska liten, men funkar. Å andra sidan så har ni nära ut till Vassilikos halvön där de allra finaste stränderna ligger på rad -. ni kan nästan välja en ny varje dag. Så jag rekommenderar att ni hyr vespa och åker ut (gärna minst ett par dagar under er vistelse) - det är så otroligt fint med de pinjetäta sluttningarna och olivodlingarna. Lugnt och fint med.
Känner inte till just Papillion hotell men de flesta hotellen i Argassi brukar hålla häg standard.
Hälsningar Anna

Senast redigerad av inkfish den 2007-07-20 klockan 13:54. Anledning: Otillåten länk borttagen, se reglerna i FAQ
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:56.