![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Det är väldigt sällan åsnor blir aggressiva även här i Grekland. De är inte vana vid att vara "kramdjur" eftersom greker inte umgås med djur på det sättet (håller på att förändras). Det finns ett tillfälle då man inte skall störa en åsna och det är när de äter, då kan de både sparkas och bitas, mot människor och andra åsnor.
Det troliga med denna åsna är nog ålder och sjukdom/skada. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Och jag menar heller inte att åsnor ska vara kramdjur. Det ska inte hästar heller, i min värld. Då blir de farliga och det är inte deras fel, utan vårt. |
|
||||
|
||||
![]()
Åsnan var enligt ägaren 4 år. Tycker inte det är så konstigt om de bits, men det märkliga var ju att den vägrade släppa taget om magen. Tycker synd om åsnan och familjen som drabbades. Händelsen lade lite sordi på resten av veckan för dem...
Mia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den där ägaren var inte särskilt slug som utsatte familjen för risken, måste jag säga.
När åsnan inte släppte taget var det ett starkt tecken på att den slogs på allvar. Det är farligt. Men som sagt: den hade garanterat sagt ifrån redan tidigare men ingen lyssnade - och då smäller det. |
|
||||
|
||||
![]()
Undrar hur den bitna kvinnan såg ut efter ett par dagar? Jag blev lindrigt biten i låret av en häst när jag klantade mig och nöp den med spännet i sadelgjorden. Det blev ett blåmärke stort som en tallrik som sedan skiftade färg resten av sommaren, skulle tro att hon använde hel baddräkt?
//PO |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Förbjud kamp-åsnor!
//PO |
|
||||
|
||||
![]()
Den åsna som puffade på min ryggsäck på Folegandros måste ha varit ovanligt sällskapssjuk. Jag blev lite rädd för jag är van att åsnorna håller distans. Den var inte bunden över benen så antingen hade den rymt eller var van att vara fri.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Sällskapssjuk? Knappast. Den tiggde
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|