![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har nu kommit in i en annan dimension då det gäller Frappevispar (kan de heta så). Då vi bodde på Patmos Garden fanns i deras självbetjäningspoolbar en riktig Frappevisp, alltså en sådan som grekiska kafeer använder. Jag använde denna vid några tillfällen och jä***r vad den vispade, det sa bara swisch och så var frappen klar. En sådan ska jag ha då (om) jag flyttar till Grekland.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Hej !
Själva är vi riktiga "frappé" freaks . Sedan längesen införskaffade vi en Grekisk frappévisp. Vi köpte till en början äkta Nescafe varje gång vi var i Grekland, men det hann ta slut mellan gångerna. ![]() Fick sedan ett tips om Coops blåvita pulverkaffe. ![]() Döm om vår förvåning,smaken var likvärdig ! / Tom |
|
||||
|
||||
![]()
Inte för att man behöver något svalkande här i Sverige nu, men tack för tipset.
// Helén |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi - i ösregn!! |
|
||||
|
||||
![]()
Älskar Frappe dricker alltid den då det är varmt.
Man kan använda i princip vilken snabbkaffe som helst...dock är nes kaffe det bästa. Utan socker men med mjölk eller bayles ska det vara tycker jag ![]() Även "freddo" är gott. Okej det är inte grekiskt utan italienskt... iskall cappuccino ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Du kan också köpa en liten batteridriven mjölkvisp i Sverige. Den är utmärkt till Frappe. Om du inte har grekiskt kaffe kan du göra en variant av frappe med espressokaffe, is och vispad kall mjölk. Jättegott!!!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Till frappén använder jag mig av Red Cup Nescafé. Blir jättegod frappé av detta. Och är lättskummat. Jag har gärna lite vaniljglass på toppen av skummet. Jättegott.. ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|