Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-04, 17:08
Ullis 69s avatar
Ullis 69 Ullis 69 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: samos & skiathos

Även jag har varit på båda öarna och håller med Stickan, Samos är bättre! Samos är i min smak en riktig "pärla". Större som sagt och mer att se. Vi åkte moppe runt hela ön vilket var underbart. Många härliga stränder, några till och med folktomma!!
Skiathos var åxå fint men jag föredrar Samos och Kokkari tusen gånger mer! Men.. vi har ju alla olika smak!!

Tjolahopp// Ullis
Svara med citat
Gammal 2007-07-16, 15:30
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Skiathos är helt klart min favorit.
Men det beror ju lite på vad man vill ha. För min del är det utelivet och stränderna som lockar. Men sen är det ju alltid kul att testa nya öar, rätt vad det är hittar man nya favoriter. Samos var också mysigt, bodde i Pythagorion ...
//Camilla.
Svara med citat
Gammal 2007-08-14, 15:19
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Kom nyligen hem från Samos efter en semestervecka i Pythagorion. Vi bodde ypperligt mitt inne i byn med en fantastisk utsikt över den gemytliga hamnpromenaden. Vi var mycket nöjda med vår resa, fast skulle vi välja mellan de två öarna så skulle vi tveklöst välja Skiathos. En stor del av tjusningen med Skiathos är stränderna, som håller en betydligt högre nivå än de på Samos, men även allt det där andra tycker jag känns strået vassare. Självklart bör man bilda sin egen uppfattning och besöka båda öarna, för de är bägge mycket bra och smaken är ju som bekant som baken...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:13.