Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-25, 10:28
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: För en gångs skull..

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
vad f-n gör ni när det är 40 grader? Defintivt inte ok för mig. Inte går man LÅNGT NÄR DET ÄR 40 GRADER.
Eva
Jag solar och badar, tycker jag synd om dem som måste arbeta i den värmen. Tycker att vi hade det tillräckligt jobbigt här i Göteborgsområdet första veckan i juni, då var det väl bara 28-32° som varmast
// Helén
Svara med citat
Gammal 2007-06-25, 10:36
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Solar du när det är 40 grader i skuggan? Då är det över 50 i solen som att ligga i grillen. Jag skulle nog parkera mig säkert i skuggan med iste, vatten och vätskersättning. Jag gillar värme men allt över 32-34 om det inte är molnigt står jag inte ut med. Ganska kul att se hur olika vi ser på värmen.

Tragiskt att årets värmebölja kommer så tidigt på säsongen. Redan har många äldre människor dött i ex Albanien.

AC på boendet är enligt min uppfattning helt nödvändigt och det har fattiga människor inte tillgång till.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-06-25, 10:53
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Jag skulle skrivit är på stranden och badar, jag har inga som helst problem med värme, jag tror inte att det kan bli för varmt för mig.
Tycker synd om dem som lider i värmen och måste vara där. Är man född på platsen eller behöver vara där för t.ex. arbete eller familjeförhållande så har man full rätt att klaga på värmen.
För oss andra är det ju valfritt att åka.
// Helén
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:33.