![]() |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hej ! Jag har flyg( Aegean Airlines ) från Samos till Aten i slutet av Juni , betalade 68 euro för två pers ! Bokat i April . Visserligen avg. från Samos kl 7.40, men ändå ! Man kanske ska vara ute i god tid ? / Tom |
|
||||
|
||||
![]()
Om man är ute i god tid kostar Aegean line från 34 € , Olympiaki från 56€., Sky Express 99€. Hydroplanen är lite dyrare och har färre platser.
|
|
||||
|
||||
![]()
Snabbåtarna och flyget lär ha ungefär samma priser, åtminstone från vissa öar. Det exempel som nyligen nämndes i en annan tråd är Milos där någon hade betalat 450 kr för båt förra sommaren och flyg kostar 41€ i september om man bokar nu.
Jag har sett flygpriser från 25€ med Olympic, men det är korta turer som antagligen är väldigt billliga med båt också. Ett exempel som ofta brukar jämföras är Karpathos-Rhodos där det bara skiljer några tior mellan båten och flyget. Ju tidigare man bokar ju större är chansen att få en billig biljett. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag köpte flygresa Aten-Samos för någon vecka sedan med Olympic, 650 kronor. Hemresan blev med Aegean airlines. Den kostade 10 E. Med skatter blev det 25 E.
Lena |
|
|||
|
|||
![]()
Kanskje 'feil' tips på et svenskt forum, men jeg har altså hatt god hjelp mht. greske innenriks flyg billetter hos Widerø. Norskt selskap, wideroe.no - tror jeg. Fant ut dette ved en tilfeldighet. Man kan hitta rimelige billetter og få chatte-hjelp under bestillingen. Og få opp ulike alternativer; økonomi eller business.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|