![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
jag skall ner imorgon till Maleme, 12 gången på 2 år. I år är det faktiskt sandrand i Maleme, efter några tuffa vinterstormar. I Maleme finns bankomat, 3 bensinmackar, 5 tavernor längs stranden (ta dom på vänster (västra) sidan. Supermarket (bankomat) är mycket bra, bra kvalitet & utbud & priser, köp helst där, den är alltid öppen även på vintern, jämförd med några INKA markets Det finns även några tavernor längs byvägen, helt ok. Skall ni äta fin fisk ta ni bussen (eller Taxi) till Kolymbari (västerut) och gå ner till hamnen. /nico |
|
|||
|
|||
![]()
Hallå!
Jag är precis hemkommen från 2 härliga veckor i Maleme. Söker man lugn och ro och inte massa festande är Maleme precis vad man är ute efter. Vi var ute efter lugn så vi är väldigt nöjda. Vi var in till Platanias nån dag men gillade det inte alls då det kändes väldigt turistigt. Utbudet på tavernor är väl sådär men dom som finns var väldigt bra tyckte vi iaf. Stranden var inget vidare. Visst det är en liiten remsa med sand men övervägande stenar och det blir djupt i vattnet efter några meter bara. Eftersom vi hade en 1½års bebis med oss blev det i stort sett bara pool för våran del. Ska ni till kyrkogården så promenera dit, var en riktigt härlig tur blev olivträd och annat. Hoppas ni får det skönt där nere. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen!
Tack för alla svar! Då verkar det ju som att det finns lite att äta, handla och se i Maleme iaf! Tycker faktiskt att det ska bli skönt att slippa all sand som yr och hamnar överallt på stranden också ![]() Så har vi bokat hyrbil några dagar också, så man kan ta sig runt lite. Tänkte oss Elfassonisi (eller vad det nu hette...) och Balos lagunen, bla. Vi har inte kört i grekland tidigare men en hel del i spanien där jag gissar att trafikbilden är ungefär den samma...Så det kommer nog gå bra. Vad vi funderar över är snarare vart man kan ställa bilen om man tex åker längst kusten och vill gå ner till nån vik och bada, finns det särskilda parkeringar eller ställer man bara bilen vid vägkanten??? |
|
||||
|
||||
![]()
Vägkanten gäller på de flesta ställena.Bara de stora har parkeringsplatser
|
|
|||
|
|||
![]()
Har ni bokat hyrbil hemma eller tankte ni gora detta pa plats?
Jag bokar (fixar alltid pa plats) Ar just nu pa atens flygplats pa vag ner till Chania/Maleme... 19C och regn Nico |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vi hyrde bil och körde till Elafonissi. Är man höjdrädd ska man INTE åka dit. Knappt räcken och jättelångt ner. Svärfar fick panik i baksätet. Stranden var dock riktigt fin och ganska långgrunt om man jämför med Maleme. |
|
|||
|
|||
![]()
Sitter pa Mikes i Maleme, idag och igar hade vi 26-29C.
Helt ok, men ganska blasigt. Stranden ar lite samre igen... /Nico |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|