Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-22, 07:59
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Det där med morgondopp

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jag inser det där med morgon- och kvällsdopp bara är en romantisk föreställning för min del.

Hur är det för er?
Jag simmar nästan varje morgon och kväll. Däremot simmar jag inte mycket dagtid.

bosse
Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 08:28
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Strand og bad er ikke det som lokker mest med Hellas. Men hvis jeg skal ha strandliv, er det vanligvis enten et par timer tidlig på formiddagen, eller et par timer forholdsvis sent på ettermiddagen. Havet, stemningen, lyset er på sitt vakreste på disse tidspunktene, synes jeg. Og så er det så fredelig.
Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 08:32
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Inga morgondopp eller kvällsdopp för min del. Den härligaste tiden på stranden är på eftermiddagen när solen inte steker så mycket och ljuset börjar bli lite mer behagligt. I höst flyttar jag nära vår stads sjö där jag gillar att vara och här badar jag oftare än i Grekland. Är dålig på att simma lärde mig först i vuxen ålder, avskyr kallt vatten och föredrar tropiska stränder. Konstigt säger mina vänner att du inte gillar kallvatten när du kan cykla en mil i -20 eller mer och förfrysa näsan.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 08:47
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Eftersom vi brukar ha boende med pool (ungarna älskar det) och jag är morgonpigg till skillnad mot resten av familjen, så brukar det bli några morgondopp för min del. Jag tycker det är härligt
Stinab
Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 12:32
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Re: Det där med morgondopp

Jeg kjente godt igjen min egen innstilling til badelivet i Hasses eminente beskrivelse. Jeg reiser til Hellas i morgen, slik jeg vanligvis gjør på denne tiden av året, men jeg kan ikke tenke meg at jeg kommer til å bade denne gangen heller.... Forsiktig vassing til vannet nærmer seg knærne får holde.

Bading er bare aktuelt når jeg reiser i september, og solen har varmet havet en hel sommer. Og ingen hopping eller stuping, jeg skrider verdig ut i vannet..... meget sakte og kontemplativt mens jeg venner meg gradvis til et unaturlig element for den menneskelige kropp.... til det når skuldrene før jeg slipper taket med bena i bunnen.

Min kone derimot bader i tide og utide, og tar gjerne en svømmetur før frokost hvis vi bor i nærheten av havet, eller evt. har tilgang til et basseng.
Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 17:55
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

[QUOTE=anoula;90869]. Om man tycker att byskvaller är intressant (och det är det väl alltid i lagom dos?) så får man sitt lystmäte just ute i vattnet där de tror att ingen hör .

Ha Ha vad jag känner igen mig....

Camilla som oxå spionerar....
Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 17:59
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

Jag badar ofta på morgonen... eller snarare harpunerar fisk i gryningen detta är MIN tid på morgonen är annars väldigt TRÖTT ingen morgon människa alls men i Grekland är jag morgon pigg av någon konstig anledning.. Så min rutin brukar vara knalla ner till havet dra på mig simfötter och i bland halv dräkt och ut i det stilla lugna havet... sen hem duscha göra en Frappé och sätter mig på verandan och tittar ner över havet och bort mot Evia! härligt härligt! Sen blir det något dopp i bland mitt på dagen annars på kvällen efter 19.00.

Camilla
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:54.